2017. március 27. Hajnalka

hírek

Tűzijáték koronázta meg az Egri Bikavér Hungarikummá válásának napját

A Koch borászat nyerte a PAR Wine Award International verseny Top Gold elismerését

Nagy érdeklődéssel zajlott a XXII. Kadarka Nemzetközi Nagydíj

Tokaj hasított a vegyszergyártó gigacég borversenyén – Gratulálunk!

Tokaj nyert a borvidékek között a XVI. Országos Syngenta Borversenyen

Hova kerül 11 millió palack magyar bor?

Megszületett a Magna Mátra

Villány Természetesen! a VinCE Budapesten

Megszűnik a Bormarketing1x1 blog!

Varkoly Ádámé az idei Gál Tibor Emlékdíj

szavazás

Az olaszrizling külföldiül legyen...

Oris

Nemes

Mandola

szavazok

2017-01-18

Katalóguszárás, jégrendelés: befutónál a ProWein 2017

Jó jel a hazai borpiac számára, hogy idén – több éves kihagyás után - újból tartott sajtótájékoztatót Budapesten a világ legfontosabb borszakvásáraként ismert, németországi ProWein csapata. Ezek szerint ismét visszakerültünk a világ „borkeringésébe”. Nyilván az is sokat nyomott a latba, hogy tavaly, a magyar kiállítók mellett a hazánkból érkező szaklátogatók száma 50 százalékkal volt több az előző évhez képest.

A január 17-én, a budapesti Apropó Borbárban tartott tájékoztatón Marius Berlemanntól, a ProWein vásárok projektigazgatójától elhangzott, 6300 kiállító (5700-an Európából, 600-an a tengerentúlról érkeznek) lesz jelen a világ legfontosabb bortermő vidékeiről, közülük is kiemelkedő számban – a kiállítók mintegy felét teszi ki – 1500-an mennek Olaszországból, és 1400 francia bortermelő vesz részt.

Hazánkból 10 borvidékről 20 bortermelő kapott ingyenes részvételi lehetőséget a magyar standon, és ugyanott 4 egyéni kiállító is kapott standot (Disznókő, Grand Tokaj, Happy Hungarian Wine Nepier, Dúzsi Tamás), mondta el a tájékoztatón dr.Török András, az MTÜ gasztronómiáért és bormarketingért felelős igazgatója.

Amúgy, mint kérdésünkre kiderült, egy kiállítási standhoz gyakorlatilag „kihalásos alapon” lehet hozzájutni, már előző év július 31-én lezárul a jelentkezési határidő, és sokszoros a túljelentkezés. Szintén egy kérdésre, hogy akkor miért nem növelik a ProWein területét a düsseldorfi vásárvárosban (ahol a 9-17. sz. csarnok ad otthont a háromnapos rendezvénynek), azt válaszolta a szakértő, ezzel valójában a kiállítók érdekeit védik. Ugyanis néhány éve 25 százalékkal növelték a kiállítási területet, azonban ez nem hozta magával a szaklátogatói kör bővülését (ugyanakkor csak 10 %-os növekedést regisztráltak). Ráadásul az is íratlan szabály, hogy olasz visszalépett kiállító helyére csakis másik olasz boros kerülhet – és ha egy mód van rá, ugyanabból a régióból, ahonnan a korábbi érkezett.

A szaklátogatók – ez a kulcsszó különben a düsseldorfi borszakkiállítás esetében, és ez lehet példátlan sikerük magyarázata. Ugyanis, mint kiderült, csak és kizárólag számukra látogatható a borvásár, és a kiállítás rendezősége által számszerű adatokkal bizonyított, hogy az 55 000 szakmai látogató 70 százaléka a potenciális döntéshozók közül kerül ki. (98 százalékuk szerint teljesült a kiállítástól elvárt céljaik, valamint létrehoznak Düsseldorfban új üzletet – új piaci területről).

A város is várja a kiállítás ideje alatt a ProWein résztvevőit és látogatóit: a tömegközlekedés az egész városban ingyenes a kiállítás ideje alatt, és számos programot szerveznek borral és más szeszes itallal kapcsolatban. Vannak borral bélelt színházi előadások, kiállítások, és több országból érkező kiállítóknak biztosítanak bemutatkozási lehetőségeket.

A március 19-21-ig megrendezésre kerül vezető világvásáron már kész a katalógus, amit hamarosan nyomdába adnak, a pohármosó pontokat szervezik és jelenleg a jégrendelésnél tartanak.

Forrás: Turizmus Online

Hozzászólások a hírhez:

Nem vagy bejelentkezve, ha te is hozzá akarsz szólni, akkor kérlek jelentkezz be!

belépés

e-mail:

jelszó

regisztráció

belépés

keresés

hol?

mit?

keresés

e-mail a szerkesztőknek

Borászat.hu - A Borászat első oldala

2002-2016

Powered by DomainNet - Készítette: Báhidszki Márton Desing: Soltész Mátyás