VIII. Magyarországi Bormarketing Konferencia
Közel 250 résztvevõt várnak idén Sopronba a VIII. Magyarországi Bormarketing Konferencia szervezõi. Szó lesz az országos közösségi marketing programról, az Európai Unió borpiaci reformjáról, a biodinamikus gazdálkodásról, de a német, osztrák, lengyel és francia elõadók jóvoltából az Unió számos bortermõ vidékére is ellátogathat gondolatban az érdeklõdõ.
December hatodikán pedig az is kiderül, melyik bor ízlik 2007-ben a nõknek! A konferenciához kapcsolódik ugyanis az V. VinoFem Borverseny, ahol – ahogy a cím is mutatja – csakis nõk bírálnak.
„Nem az idõ halad: mi változunk, egy század, egy nap szinte egyre megy.”
Madách Imre gondolatát választották a VIII. Magyarországi Bormerketing Konferencia mottójául a szervezõk. Nem véletlenül, hiszen a Magyar Bormarketing Kht. megalakulásával a hazai bormarketing nagy változások elõtt áll. Az országos találkozó elsõdleges célja, a már törvényileg szabályozott közösségi marketing program részletes tárgyalása. A szakemberek már a 2008-2011 közé esõ idõszakra kijelölt célokról és azok megvalósításának lehetõségeirõl beszélnek decemberben Sopronban. A konferencia nyitó plenáris ülésén a Magyar Bormarketing Kht. képviselõi mutatják be a közösségi bormarketing tervezett mûködési elveit, a belföldi és külpiaci programokat. Hosszú út vezetett idáig. Az elmúlt évben az elsõ legfontosabb feladat a közösségi marketing jogszabályi hátterének rendezése volt. Ezzel párhozamosan történt az a szakmai munka, amelynek eredményeként megszületett egy rövid távú marketingterv.
A soproni találkozó elsõ napján tehát „Indul a közösségi bormarketing“. Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetõjének bevezetése után azonban a további elõadók már az Európai Unió borvidékeire kalauzolják a résztvevõket. Az eddigi évek gyakorlata szerint idén is olyan országok képviselõi lépnek a pódiumra, ahol példaértékû marketingprogramok folynak, vagy amelyek a magyar bor piacaként jelölhetõk meg. A Rajna vidékérõl, Geisenheimbõl két kutató érkezik. Dr. Szolnoki Gergely docens a német borpaic elemzését vállalta fel, Edward Binder pedig a kelet-európai bortermelõ országok exportlehetõségeirõl beszél majd.
A németországi vendégelõadók mellett újdonság, hogy idén Bordeaux borvidékének képviselõje is Sopronba látogat. Jacques Olivier Pesme (Ecole de Management de Bordeaux, továbbképzési és vállalati kapcsolatok igazgatója, egyetemi tanár) a borászati kis- és középvállalkozások stratégiáiról tart elõadást.
„Hogyan adjunk el bort a vodka országában?“ Többek között erre a kérdésre is választ kap az érdeklõdõ a második napon, december 7-én. Az egyik szekcióülésen a lengyel borpiac sajátosságait mutatják be, de szó lesz a magyar borok német megítélésérõl és a szlovák borpiacról is.
„Csodaszer vagy marketingfogás?“ A felvetés a biodinamikus gazdálkodásra vonatkozik, mellyel külön szekcióülésen foglalkoznak idén a szakemberek. Gyakorlati példákat mutatnak be, és természetesen kitérnek a bioborok, biomárkák marketingjére is.
A záró plenáris ülés elõadásai hazai és külföldi, pédaértékû projekteket ismertetnek. Az új hazai bormarketing tendenciák nyomán pedig szó esik az országeredet imázs hatásról, a közösségi márkaépítés gyakorlatáról és a csomagolás jelentõségének mérésérõl és számszerûsítésérõl is.
„A bor nõi arca“ A konferenciához kapcsolódik idén az V. VinoFem Borverseny, melyre Sopronban kerül sor november 26-án. A verseny bírái – kizárólag hölgyek – hét országból érkeznek. A versenyre minõsített palackos borokkal lehet nevezni, a bíráló bizottság pedig a kategória gyõztes borok közül választja majd ki a legjobbat, amely megkapja a borverseny fõdíját, egy barrique hordót. A díjkiosztó ünnepséget és eredményhirdetést a szakmai találkozó elsõ napján, december hatodikán tartják nagyszabású fogadás keretében. Akit tehát érdekel a mottóként választott gondolat „borra fordítása“, látogasson el december elsõ hetében Sopronba a VIII. Magyarországi Bormarketing Konferenciára!
Kapcsolódó weboldal