Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Valami történik bormarketingileg

A Magyar Bormarketing Kht is kezd mendegélni csendesen, errõl bõvebben majd késõbb, most csak annyit, hogy a kht is közel egymilliárd forint fölött fog diszponálni, múlt pénteken pedig ismét aláírtak egy irdatlan, bõ félmilliárdos bormarketing-pályázatot Villányban. Már a múltkori sikeres félmilliárdos pályázatról is azt mondtuk lelkesen, hogy szenzációs bortörténelmi esemény (tavaly Szekszárd és Villány együtt, a Regius Vinum Europae, Európa királyi borai címen nyert egy millát az úniótól az önerõs millió eurója mellé, borpromóciós célokra. Most pénteken pedig újabb sikeres pályázat aláírási ceremóniája zajlott a pályázatok motorjának, a Wunderlich Pincészetnek a lovagtermében. Azért két milliárddal már tényleg lehet valamit kezdeni, akkor is, ha a marketing eszement módon nyeli a pénzt és kábé olyan hatásfoka van, mint a gõzgépnek.

A tavalyi projekt olyasmi célokat fogalmazott meg, hogy három év alatt (2008-2010) piacbõvítést kéne elérni az únióban, a belsõ piacon pedig kiszélesíteni az eredetvédelmi regulációt, a védett eredetû ill. földrajzi eredet-megjelöléssel ellátott, meghatározott termõhelyrõl származó minõségi bor-klasszifikációt. Most (az Európai Királyi Borok Egyesület, a tokaji, villányi hegyközség és az Etyek-Budai Borvidék képviselõje által benyújtott pályázat szerényen a hangyányi Egyesült Államokat, a kínai és az orosz piacot célozza meg. („Meghatározott termõhelyrõl származó minõségi borok; Európai Királyi Borok promóciós program 2008-2010. években az USA, Kína és Oroszország piacán”). Az elsõ projekt tehát az únióról, a második az únión kívüli borpiacokról szól.

A cél itt is nyilván a marketing-kommunikáció felpörgetése, borinformáció eljuttatása ama célpiacok forgalmazóinak, szakértõinek, fogyasztóinak és vélemény-vezéreinek, akiknek többnyire fogalmuk nincs a magyar borról, a végcél pedig persze a piacbõvítés, elsõsorban a HORECA-dimenzióban. A program koordinátora az Európai Királyi Borok Egyesülete, a stratégiát õk dolgozzák ki és az elvont célokat õk fordítják le konkrét gyakorlati teendõkre-akciókra. Az újabb sikeres pályázatot ismét a Rekontir Kft fiatal profijai írták-fúrták-faragták, tudnak valamit a csávók.

A pályázat elbírálása az FVM Agrárpiaci Fõosztályánál folyt és Gráf József támogatásával került az EU Bizottság Agricultural DG Igazgatósága D 4-es egységéhez, mely a végsõ döntést meghozta. Ilyen még nem volt: ilyen széles körû borvidéki összefogásra sem igen volt még eddig példa, illetve a magyar agrárkormányzat még sosem támogatott EU-n kívüli borpromóciót ekkora volumenben: a pályázók több mint ötszázmillió forint értékû promóciós programot hajtanak végre az EU-n kívüli piacokon a Tokaji, Villányi, Szekszárdi és Etyeki m.t. minõségi borok hatékony promóciója jegyében. „A részt vevõ pincészetek vállalták: megkettõzik a támogatásokat, ez azt jelzi, hogy a magyar prémium borászatok rájöttek: a sorsukat a saját kezükbe kell venniük”, mondta Szûcs Róbert. Bock József hangsúlyozta, hogy a résztvevõk összmagyar érdeket képviselnek, amikor azon igyekeznek, hogy a szép etyeki, szekszárdi, tokaji és villányi bor ne csak itthon legyen világhírû és hogy ne egy euró alatt, hanem jóval egy euró fölött értékesüljön a külpiacokon. Gráf József szerint viszonylag kevés olyan igazán eredeti és rendkívüli értékünk van, mely a nagyvilágban is versenyképes, a bor ilyen, „de ne feledkezzünk meg a belsõ piacról sem, elsõsorban a bor iránt egyre élénkebben érdeklõdõ 20-30 közötti generációról. És azt se feledjük, hogy egy-egy borász és pincészet csak akkor lehet sikeres, ha a magyar bor általában ismert és sikeres itthon és a nagyvilágban, amit csak közösségi marketinggel és összefogással lehet elérni. Ez az összefogás segítette a magyar agrárdiplomáciát is abban, hogy az úniós borreform is végül úgy alakult, ahogy mi akartuk, ahogy Magyarország akarta. Ez nem a mi személyes sikerünk, ez az ország sikere, mi tesszük a dolgunkat, és megpróbáljuk kiszolgálni azokat, akik ránk bízták ezeknek az ügyeknek a vitelét”.

Az Európai Királyi Borok Egyesülete a gesztor szervezet, a támogatás címzettje. Elnöke: dr. Szûcs Róbert.

Európai Királyi Borok Egyesületének Tagjegyzéke

1. Szekszárdi Borvidék Hegyközségi Tanácsa

2. Wunderlich Borászati Kft

3. DKJ Szüret Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelõsségû Társaság

4. BODRI PINCÉSZET Borászati Kft.

5. VYLYAN Szõlõbirtok és Pincészet Zártkörûen Mûködõ ZRt

6. VYLYAN VINUM Borászati Kft

7. Takler Pince Borászati Kft

8. Sauska & Társa Borászati és Kereskedelmi Korlátolt Felelõsségû Társaság

9. HEIMANN Szõlõ- és Bortermelõ Családi Birtok Kft

10. Rókusfalvy Pince Szõlészeti és Borászati KFT

11. DERESZLA Bortermelõ és Értékesítõ Kft

12. Jammertal Borászati és Kereskedelmi Kft

13. Bock Pincészet

KÖLTSÉGVETÉS EURÓBAN

Összefoglaló táblázat célországok, tevékenységek és évek szerinti bontásban  

   

AKCIÓK

I. ÉV

II. ÉV

III. ÉV

ÖSSZESEN

   

USA

1.

Kiadványok

2 875

5 750

5 750

14 375

2.

Borbemutatók, borkóstoltatások

71 200

71 200

71 200

213 600

3.

Szakmai bortúrák, termõhelyek megismertetése

14 300

14 300

14 300

42 900

4.

Weblap

3 000

1 000

1 000

5 000

5.

Hirdetések

11 000

15 100

15 100

41 200

6.

Áruházi akciók

0

0

0

0

1.-6.

Összesen

102 375

107 350

107 350

317 075

   

Oroszország

1.

Kiadványok

2 875

5 750

5 750

14 375

2.

Borbemutatók, borkóstoltatások

93 400

93 400

93 400

280 200

3.

Szakmai bortúrák, termõhelyek megismertetése

11 300

22 600

22 600

56 500

4.

Weblap

3 000

1 000

1 000

5 000

5.

Hirdetések

13 000

18 000

18 000

49 000

6.

Áruházi akciók

25 330

25 330

25 330

75 990

1.-6.

Összesen

148 905

166 080

166 080

481 065

   

Kína

1.

Kiadványok

2 875

5 750

5 750

14 375

2.

Borbemutatók, borkóstoltatások

122 400

122 400

122 400

367 200

3.

Szakmai bortúrák, termõhelyek megismertetése

0

14 550

14 550

29 100

4.

Weblap

3 000

1 000

1 000

5 000

5.

Hirdetések

0

0

0

0

6.

Áruházi akciók

0

0

0

0

1.-6.

Összesen

128 275

143 700

143 700

415 675

  

Mindösszesen

379.555

417.130

417.130

1.213.815

   

I. ÉV

II. ÉV

III. ÉV

ÖSSZESEN

Forrás:
Borravaló
http://www.borravalo.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Együtt csúsztak a magyar borászok Ausztriában
NextContinue
RFID cimke a borok azonosítására

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press