Tocaiból Friulano
A Friuli-Venezia-Giulia tartomány turisztikai irodájának standján, egy magnum formátumú Friulano felbontása kíséretében rendezik a ceremóniát, melynek védnöke Luca Zaia agrárpolitikai, élelmezésügyi és erdészeti miniszter és Claudio Violino tartományi mezõgazdasági biztos lesz. A reklám kampányt 8 millió euróval támogatja az állam (ebbõl 1 millió már jelenleg is szerepel a költségvetésben, további 3 milliót pedig 2009-re és 4 milliót 2010-re irányoztak elõ).
Miután a történelmi szõlõfajta elnevezés használati jogát véglegesen Magyarországnak ítélte az Európai Bíróság, az olasz kormány a Tocai név helyett a Friuli-ban termelt borok esetében a „Friulano” elnevezést, a Veneto-ban termeltek esetében pedig a „Tai” elnevezést választotta.
Violino, tartományi mezõgazdasági biztos elmondta, hogy ez a kampány a tartomány borászata, és fõleg a „Friulano” népszerûsítése számára nagy lehetõséget jelent. A cél, hogy a Friulano márkanevet Friuli-Venezia-Giulia tartományban és az egész világon a fehérbor szinonimájának értelmezzék. Violino szerint ez a márkanév rendkívül értékes marketing eszköz lesz a „Made in Friuli-Venezia-Giulia” exportjában.
Forrás:
AgrárHírek
http://www.agrarhírek.hu