Tizenkilenc magyar cég közül nyolc Tokaj-hegyaljai a ProWein borvásáron
A kiállító magyar borászok általában a szervezettséget dicsérik a düsseldorfi rendezvényen, és elégedettek a szakmai látogatók magas számával, akik sok üzleti lehetõséggel ismertetik meg a kiállítókat. Általában 40 ezer körüli érdeklõdõ keresi fel a ProWeint három nap alatt. Köztük hatvan-nyolcvan magyar szakembert szoktak regisztrálni a pénztáraknál – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselõje.
Hangsúlyozza, hogy a tavalyi 200 után idén 225 négyzetméteren, látványosabban mutatkoznak be a magyar cégek:
– Nyolc vállalat bérelt standot Tokaj-Hegyaljáról, és a régió ezzel dominál majd hazánk vásári kínálatában a düsseldorfi seregszemlén. De képviseli magát Abaújszántó, Neszmély, Pannonhalma, Siklós, Sopron, Szekszárd és Tök is, mindannyian a 6-os csarnokban.
A legnagyobb közönségsikert várhatóan most is a központi kóstoló zóna aratja, a 2-es számú csarnokban. Minden látogató pohárral kezében barangolhat 1000 féle kiállított bor labirintusában, és saját maga tölthet abból az italból, amelyre kíváncsi.
Máté Szilvia tizenkilenc éve képviseli a düsseldorfi vásár vállalatot Magyarországon. A támogatott vásárok közül a ProWein sokáig hiányzott. Aztán a borászok felfedezték üzleti jelentõségét, és az 1990-es években kilobbizták a támogatást az Agrármarketing Centrumnál a düsseldorfi részvételhez:
– Ilyen sok kiállítót még soha nem üdvözölhettek, mint amennyien idén részt vesznek a ProWein szakvásáron. Ott lesz minden olyan nemzet és régió, amely aktívan szerepel a nemzetközi borkereskedelemben – hangsúlyozza Máté Szilvia. – De kiállít a feltörekvõ új piaci szereplõk egy része is. A bortermelõk és -kereskedõk mellett pedig szokás szerint részt vesz a vásáron minõségi szeszesitalok összesen háromszáz gyártója is, hogy kihasználja a lehetõséget, és találkozzon a világ minden tájáról érkezõ italkereskedõkkel és vendéglátósokkal.
Michael Degen, a rendezõ Düsseldorfi Vásárvállalat kereskedelmi igazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón ismertette, hogy miért érdemes kiállítani a ProWein szakvásáron vagy ellátogatni rá:
– Düsseldorf minden év márciusában a bor és szeszesital szektor „világvárosává” válik. A borok legújabb évjáratával, rendhagyó szeszes italokkal és az ágazathoz közel álló kiegészítõ termékekkel a ProWein átfogó képet nyújt a világpiac legújabb kínálatából. Egyben az ágazat fejlõdési irányzatairól és újdonságairól.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy legutóbb a látogatók egyharmada érkezett Németországon kívülrõl a Rajna parti vásárvárosba. Fõként a nagy nemzetközi felvevõ piacok üzletemberei érdeklõdnek, elsõsorban az Egyesült Királyságból, Skandináviából, Oroszországból, az USA-ból és Kínából.
A legnagyobb látogatói csoportot a kereskedõk jelentették, 47 százalékos részaránnyal. Utánuk következik a vendéglátás és a szállodaipar. Rajtuk kívül 900 újságíró tudósított az eseményekrõl.
Aki tervezi, hogy megnézi a ProWein-t, annak érdemes elõre megvenni a belépõjegyet interneten – a jelentõs kedvezmény miatt. A napijegy 30 euróba kerül, a három napos bérlet pedig 54 euróba a www.prowein.de oldalon, a Visitor Service menüpontban. Ráadásul a belépõjegy ingyenes utazásra jogosít a düsseldorfi és környékbeli tömegközlekedési járatokon, valamint a vasút- és autóbusz-vonalakon. A helyszínen a napijegy ára 40, a bérleté 65 euró.
Forrás:
Tradmagazin
http://www.trademagazin.hu