Regionális gondolkodás: célkeresztben a közös stratégia
A Pannon Borrégió 3 borvidéke, Szekszárd, Tolna és Pécs közösen nyújtottak be pályázatot Együttmûködés a Pannon Borrégió jövõjéért címmel és mintegy 11,5 millió forintot nyertek el. A kooperáló borvidékek (a munkába bevonva a régió negyedik borvidékét, Villányt is) egy neves tanácsadó céget bevonva kezdték meg a régiós bormarketing stratégia kidolgozását.
A Pannon Borrégió vezetése a közös stratégia kialakításához a magyar borok iránt elkötelezett és a projekt segítését felvállaló Central European Management Intelligence (CEMI) tanácsadó céget kérte fel, hogy tapasztalatukkal, munkájukkal segítsék a formálódó borrégió és borvidékeinek a jövõkép kidolgozását, mindezt úgy, hogy a stratégia szellemében már 2009-tõl elkezdõdjék a részletes akciótervek kidolgozása és végrehajtása – a stratégia pedig egészen 2020-ig mutasson elõre.
A komoly szakmai munka elsõ állomása volt a keddi, bólyi egész napos tanácskozás, ahol sikerült letenni a közös, stratégiai gondolkodás alapköveit. A folytatás természetesen nem késik, hiszen a borrégió az év végére szeretné kidolgozni a jövõjét meghatározó dokumentumot. A stratégia alapján készülhet el ugyanis a szintén pályázati forrásokból megvalósuló portálfejlesztés, valamint már elindított rendezvények folytatása (mint a PB TOP 25) vagy új rendezvények megvalósítása a régiós összefogás révén.