Ötszáz literes kisfröccsel kampányol a Bormarketing
[tn_2_bal.jpg]Végre van logója a Wines of Hungary-nek és a tendernyertes cég már dolgozik a márka honlapján – tudta meg a Kreatív Online Nemes Richárdtól, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetõjétõl. Közben a belföldi fröccskampány is élesedik, 500 literes pohárban megcsinálják a világ legnagyobb kisfröccsét.
A Magyar Bormarketing Kht. és az Agrármarketing Centrum (AMC) megtalálta azt a céget, amely a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka arculatát kitalálta, emellett pedig weboldalt is fejleszt. A két jelentkezõ közül a Hamu és Gyémánt és az angol központú Kemistry közösen nyerte meg a feladatokra meghirdetett tendert, amit tavasszal azt követõen írtak ki, hogy a tavaly októberi közbeszerzést forráshiányra hivatkozva érvénytelenítették – mondta el kérdésünkre Nemes Richárd, a közhasznú társaság ügyvezetõje. Az új kiírásban már nem szerepelt a magazinkészítés, a feladatok arculati kézikönyv készítésrõl és weboldalról szóltak.
„A kiválasztott arculat vizuális világát meghatározó logó Magyarország 22 borvidékét szimbolizálja, elrendezése pedig azt a pillanatot örökíti meg, amikor a bor a kóstolás pillanatában elindul a pohárban” – tájékoztatott a marketingkommunikációs eszközök tervezésével is foglalkozó Hamu és Gyémánt. A logóban minden egyes borvidék olyan egyedi színt kapott, amely a tervezõk szerint visszavezethetõ jellemzõ klimatikus és termõhelyi adottságaira, valamint jellegzetes tradícióira és borkulturális örökségére.
Omar Honigh, a Kemistry ügyvezetõje szerint Magyarországnak mélyen gyökerezõ borkészítési hagyományai vannak, ráadásul a jelenkori eredményei mind minõség, mind sokszínûség szempontjából imponálóak. „Ennek megfelelõen kell a Wines of Hungary-nek is elfoglalnia helyét a nemzetközi bortérképen. Az pedig, hogy mindez a logóban ilyen letisztultan jelenhet meg, az ügyfél bátorságának is köszönhetõ, hiszen elfogadta azt a javaslatunkat, hogy a legtöbb versenytárs nemzeti márkával ellentétben, a Wines of Hungary esetén ne a hagyományos és nemzeti szimbólumokra épüljön az arculat” – tette hozzá Omar Honigh.
Összehasonlításképpen itt megnézheti más nemzeti bormárka arculatát: Wines of Chile, Wines of France, Wines from Spain, Wine Australia.
Csetényi Csaba, a kiadó alapítója elmondta, hogy a Wines of Hungary arculati elemeire alapozva, a Magyar Bormarketinggel szoros együttmûködésben alakítják majd ki a márka angol nyelvû honlapját.
A Winesofhungary.com a tervek szerint októbertõl várja majd a nemzetközi borpiac szereplõit, vagyis az oldal kifejezetten a szakmának szól majd.
A világ legnagyobb kisfröccse
Közben a Magyar Bormarketing Kht. belföldön is felel a magyar bor népszerûsítéséért, hamarosan elindult a fröccskultúra-kampány, amit az Issues Management és a Berg Média közösen intéz.
A társaság a kampányt azzal a céllal szervezi, hogy „e méltatlanul háttérbe szoruló, jellegzetes és kultúránkba szó szerint beleivódott frissítõ ital fogyasztásának lendületet adjunk, egyúttal népszerûsítsük a mértékletes, minõségi magyar borfogyasztást”. A kampány része, hogy június 20-án a budapesti Városháza téren Guiness-rekordkísérletként elkészítik a világ legnagyobb kisfröccsét, amihez egy külön erre a célra készített 500 literes poharat használnak majd fel. A kisfröccs a közönségé lesz.
A Bormarketing egyébként már tavaly is kampányolt a kulturált fröccsfogyasztásért, amirõl itt írtunk.
Forrás:
Kreatív Online
http://www.kreativ.hu