Óriási siker volt a Borfalu!
5 napra a fõvárosi Felvonulási teret. A fõszerep ezúttal is a borfalvaké, és ezen keresztül a boroké, volt, de a színpadi programok is nagy sikert arattak. A koncertek közül talán az OLD BOYS együttes volt a legnépszerûbb, de sokan voltak kíváncsiak a Budapest Klezmer Band fellépésére és az Operett gálára is. Sok érdeklõdõt vonzott Munkácsy Mihály \”Ásító inas\” címû képe is. Az igazi attrakciót – akárcsak tavaly – a borlovagrendek látványos rituáléival és a tájegységi Lakoma-bemutatókkal tarkított szüreti mulatság jelentette. A legkisebbek sem unatkoztak: a Szõlõtündér Udvarában bábszínház, vásári komédiások, zenés-színházi produkciók és kézmûves foglalkozások várták õket. Vasárnap, a Borfalu utolsó napján került sor az Ökumenikus Boráldásra a református, katolikus, és evangélikus egyházközség részvételével. A \”BORFALU BORA\” megtisztelõ címért mintegy 100 borászat közel 200 bora versenyzett. A megmérettetésben Malatinszky Csaba villányi borász \”NOBLESE CABERNOIR (2003.)\” vörösbora bizonyult a legjobbnak: a Hollóházi Porcelán Rt. által kifejezetten erre az alkalomra készített egyedülálló vázát nyert. A Borfalu meglepetés-szenzációja Gerard Depardieu küldeménye volt: minden este 7 és 8 óra között borkóstolót tartottak a világhírû francia színmûvész boraiból, melyeket a borbarát-filmcsillag a Borfalu tiszteletére ajánlott fel Szeremley Hubának. Osztatlan sikere volt a BORLUTRI 21 játéknak, ahol a szerencseszámot minden este neves sportolók, Európa-bajnokok, válogatott kerettagok sorsolták ki (Pádár Ildikó és Kökény Bea kézilabdázó, Kovács Zoltán labdarúgó): a nyertesek a Palota Borház által forgalmazott karton tokaji bort (6 palack) vihettek haza.
A látogatók nagy része úgy fogalmazott, hogy a borkóstolás, a borok megismerése, a borászokkal való személyes találkozás varázsa, és ezen keresztül a bortelepülések iránti kíváncsiság, valamint a programok és a koncertek vonzották leginkább. Legtöbben úgy vélekedtek, hogy már az idei szüreten vagy azt követõen meglátogatják azokat a helyi kistermelõket, akiknek bora a legjobban ízlett.
Mindent összegezve, a Borfalu ismét osztatlan sikert aratott: ezt bizonyítja a mintegy 70.000 látogató is. Újra beigazolódott, hogy a szervezõknek sikerült tovább népszerûsíteni a borfalvakat, borrégiókat, a kistérségeket, a magyar vidék minõségi termékeit. Sikerült egy újabb, közvetlen hidat építeni a vidék és a fõváros között, sikerült egy újabb jelentõs lépést tenni a borturizmus fejlesztésének irányába.