Népszerûsítik a borvidéket
Az egységes arculat megtervezésére és honlapjuk elkészítésére 1,1 millió forintot nyertek az Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht. pályázatán, 10 százalék önrész hozzáadásával. Az új logó a bor, a szõlõ és a tájegység történelmének összekapcsolódását érzékelteti. A honlapnak fontos szerepe van a borvidék népszerûsítésében, a turisztikai vonzerõ növelésében és a borvidék tizenhárom településének programjait is bemutatja.
Egy másik sikeres pályázatnak köszönhetõen – 1,6 millió forint támogatást nyertek -, várhatóan májusban a borvidéket övezõ jelentõsebb útvonalaknál 3×1,5 méteres tájékoztató táblák kerülnek kihelyezésre. A késõbbiekben fotókkal illusztrált könyvet is szeretnének megjelentetni a borvidékrõl.
Hangyál Balázs, a hegyközség hegybírója szólt arról is, hogy a Pannonhalmi Borvidéken tavaly 6,5 hektár új ültetvényt telepítettek, 18 hektáron végeztek támrendszer korszerûsítést és 12,5 hektár szõlõterületre adtak be kivágási igényt.
A borvidéken a jelenlegi 620 hektárnyi szõlõt több mint félezer hegyközségi tag gondozza. A hegyközség tagja a bencés fõapátság pincészete, a Pannonhalmi Borház Kft. is. A tájegység jellegzetes fajtái az olaszrizling, a rajnai rizling, a tramini, de növekszik a kékszõlõ terület, s ma már az összes telepítés 10-12 százaléka kékfrankos és cabernet.
A hegyközség közigazgatási, szakmai és érdekvédelmi feladatokat lát el, a borvidéki tanács szerepét is betölti. A hegyközséget érintõ kérdésekben tizennégy tagú választmány hoz döntéseket.
Forrás:
Agroinform Hírszolgálat
http://www.agroinform.hu