Minõségi élelmiszerek: irány az orosz piac
Ujhelyi Sándor elnök az MTI-nek elmondta, a részvénytársaságot várhatóan május elején alapítják meg 150 millió forintos alaptõkével, magyar és orosz pénzügyi, illetve szakmai befektetõk.
Céljuk az, hogy az orosz a üzletekben több száz különálló stelázsin kínálják a garantáltan magyar és garantáltan minõségi termékeket.
Az egyesület azért is lát nagy fantáziát a kezdeményezésben, mert Oroszországban hódítanak a kisebb alkoholtartalmú italok, 1992 és 2004 között két és félszeresére nõtt az orosz borfogyasztás, s Chilétõl Új-Zélandig egyre több ország ismeri fel az orosz piacban rejlõ lehetõségeket.
Az egyesület, felismerve a helyzetet, kérdõívet küldött ki több mint 400 magyar pincészetnek, melyek közül negyven válaszolt is. A jelentkezõk március 22-én találkoztak a szervezõkkel, s megállapították, valóban szükség van az exportot segítõ együttmûködésre.
Az egyesület közleménye szerint Magyarország éves bortermelése 3 millió hektoliter körüli évente, míg Oroszország borimportja meghaladja az évi 6 millió hektolitert. Még a kilencvenes évek közepén is Oroszország volt a magyar borok ötödik legnagyobb piaca, mára azonban az elsõ tízben sincs.
Magyarország évente 0,68 millió hektoliter bort exportál.
Az egyesület szerint a piacvesztés egyik fõ oka, hogy mára eltûntek a régi külkervállalatok, a maiak pedig akut tõkehiánnyal küzdenek. A gazdák eközben „a pinceajtóban ülve” várják, hogy idejöjjön a vevõ, míg más országok rendkívül aktívan, tömegével viszik a bort ki Oroszországba – áll a közleményben, amely felidézi, hogy a chilei állami „Bormarketing” cég például több mint 5 millió dollárt fordított a chilei bor népszerûsítésére, és a nagykövetük által vezetett road show keretében bejárták az orosz városokat. Ma pedig minden valamirevaló orosz szupermarketben, kioszkban lehet kapni chilei bort.
Forrás:
Privátbankár.hu
http://www.privatbankar.hu