Minden a helyén marad
Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója az október 26-ai sajtóbeszélgetésen elmondta, mégsem vonják össze az AMC-t más szakmai szervezetekkel. Miniszteri döntés értelmében továbbra is a Vidékfejlesztési Minisztérium fennhatósága alatt dolgoznak tovább. A költségvetés azonban komoly kérdéseket és finanszírozási problémákat vetett fel. Jelenleg körülbelül kétmilliárd forintnyi tõkével rendelkezik a szervezet, melybõl egymilliárd forint jut bormarketingre, a fennmaradó összegbõl pedig 2011-ben elsõsorban a haza piacokra fókuszálva végzi majd tevékenységét, amelyek közül érdemes kiemelni a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy marketingkampányát. Az AMC terve, hogy a jelenlegi 30 százalékos ismertségbõl mihamarabb 80 százalékos legyen, valamint bõvüljön a védjeggyel ellátott termékek köre.
Jól áll a bormarketing is
Az igazgató kiemelte, hogy a hazai bormarketing ismét új lendületet és remélhetõleg immáron mûködõképes koncepciót kapott. A miniszteri munkát továbbra is segíti a szakmailag releváns Bormarketing Bizottság, a pénzügyi, jogi, büntetõjogi felügyelet mellett a titkári feladatok teljes egészében az AMC-hez kerülnek, ezzel egyidejûleg pedig megszûnik a Bormarketing Kft. A jelenleg egymilliárd forintos, csak a bormarketingre fordítandó tõkébõl az AMC az egyes borvidékeknek és azok alapborainak kampányába kezd mind belföldön, mind külföldön.
Forrás:
MaiPiac
http://www.maipiac.hu