Magyar borokat népszerûsítettek Varsóban
„A mai rendezvény óriási lehetõség volt a modern magyar borászat sokszínûségének, szõlõfajtáinak, régióinak, borászati stílusainak és családi tradícióinak megismerésére” – mondta Wojciech Boñkowski, Lengyelország vezetõ boros médiájának, a Winicjatywa.pl & Ferment-nek az igazgatója. „Lenyûgöztek az elegáns stílusban készült fehér és vörös borok, fõként Szekszárdról, Badacsonyból és Tokajból. Bízom benne, hogy a jelen lévõ független borkereskedõknek köszönhetõen ezek a tételek ezentúl elérhetõek lesznek a piacunkon.”
A rendezvény a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa szervezte meg a 2016-ban elfogadott szõlõ-bor ágazati stratégia megvalósításának részeként. Az õszi prágai üzleti borkóstoló után ez volt a második ilyen rendezvény. A V4 országok tradicionális kiemelt export piacot jelentenek a magyar borok számára, amit az itt kiállító borászok is megerõsítettek. A rendezvény lengyel látogatói meglepõen jól ismerték a magyar borrégiókat és szõlõfajtákat, így az általános ismerkedés mellett sokan konkrét termékeket kerestek a portfóliójuk bõvítéséhez.
A rendezvény két fõ pillérre épült. A nagyteremben a borászatok képviselõi személyesen mutatták be a szakmai közönségnek a boraikat, míg a kisebb teremben 50 fõs, teltházas mesterkurzusok zajlottak. Délelõtt Herczeg Ágnes nemzetközi borakadémikus és borszakértõ mutatta be a sommelier-eknek és az újságíróknak a magyar szõlõfajták és borvidékek sokszínûségét. Délután Tomasz Prange-Barczyñski, a Lengyel Borszakírók Szövetségének elnöke a borkereskedõnek tartott egy fõként üzleti szemléletû mesterkurzust Magyarország borkereskedelmérõl és bormarketingjérõl. Mindkét mesterkurzuson 13-13 bort kóstoltak a szakértõ elõadók vezetésével a lengyel résztvevõk.
A rendezvény sikerességéhez hozzájárult az alapos elõkészítõ munka. A szõlész-borász szakmai önkormányzat egy lengyel szakmai partnerrel kereste meg azokat a borpiaci szereplõket, szakújságírókat, véleményvezéreket, akik közvetlen vagy közvetett módon nagyban hozzájárulhatnak a minõségi magyar borok lengyelországi üzleti sikereihez. A borbemutató exkluzív környezetben, Varsó üzleti negyedének egyik nagy presztízsû szállodájában zajlott, méltó helyszínt biztosítva a díjnyertes borokból álló válogatásnak.
A rendezvény szakmai partnere és támogatója a Magyar Turisztikai Ügynökség volt. Légli Ottó, Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke emlékeztetett arra, hogy az állami bormarketing szervezéséért felelõs szervezettel tavaly márciusban írt alá stratégiai együttmûködési megállapodást a szõlész-borász szakmai önkormányzat. A két szervezet közös célja a magyar bor ismertségének és elismertségének növelése a hazai és a meghatározó külföldi piacokon.
A lengyelországi esemény kapcsán Légli Ottó hangot adott azon reményének is, hogy a két szervezet közötti együttmûködés a jövõben több hasonlóan sikeres rendezvény létrejöttét eredményezi a borexport szempontjából stratégiailag fontos országokban.
Forrás:
OrientPress Hírügynökség
http://orientpress.hu