Magyar borok kiállítása Rómában
A Hybridart mûvészeti projekteket létrehozó szervezet képviseletében Erdélyi Szabolcs az MTI-nek elmondta, hogy a Forum Hungaricum Nonprofit Kft.-vel közösen tavaly nyáron hirdettek pályázatot fiatal grafikusok számára borcímkék, illetve márkaarculat megtervezésére.
Kezdetként a Figula pincészet Hét hektár elnevezésû borához kellett tervet beadni, ehhez 225 pályamunka érkezett. Több forduló után a zsûri tíz tervezõgrafikust választott ki – legtöbbjük a Magyar Képzõmûvészeti Egyetemen végzett -, és a fiatalok személyesen, a dûlõkben ismerkedtek a hozzájuk sorsolt tíz ifjú borásszal, még a szüreten is részt vettek.
Bock Valér villányi borász Libra nevû, nagy testû, szinte fekete színû borához Szõke Gergely tervezett egyszerû, de hatásos címkét. Borbély Tamás badacsonyi családi pincészete Badacsonyi olaszrizlingjéhez Kiss Zsombor készített címkét, Csetvei Krisztina móri pincéjének Királyleányka nevû borát Bogányi Gergely címkézte fel, Hagymási Tamás egri borász Egri Csillag nevû borát Kovács Attila „öltöztette” fel. Az etyeki Hernyák birtok Pinot Noirjához a Hidden Characters páros, vagyis Nagy Dániel és Orbán Péter tervezett címkét.
A szekszárdi Heimann családi birtok 1758 cuvée nevû italát Simon József címkézte fel úgy, hogy az évszámmal a család magyarországi letelepedésének évét emelte ki. Juhász Tibor szekszárdi Siller borához Kiss Miklós tervezett cégért, a Mátrában a Centurio szõlõbirtokon Ludányi Balázs Cabernet Franc borához Gilányi Nóra, a Moholy-Nagy Mûvészeti Egyetem Formatervezõ Szakán diplomázott tervezõgrafikus alkotott színes címkét, míg Molnár Tibor a soproni Vincellér-Ház borászának Zöld Veltelini nevû borához Gyõri Zsolt tervezett letisztult vignettát.
Ungváry Krisztián történész 15 éve borászkodik Tokajban, Olaszliszkán, a hozzá kapcsolódó Vay borászat Pinot Noirjának Szendeff Lõrinc tervezett denevérrel díszített arculatot.
A végeredmény olyan sikeres lett, hogy a Balassi Intézettel közösen a két szervezõ elhatározta, hogy a külföldi magyar intézetekben a tíz párost, azaz a bort és a cégért nagy kiállítási installáción mutatják be borkóstolóval egybekötve. A címkék között egyaránt van kézzel rajzolt és komputergrafikai módszerrel készült.
A római kiállítás két hétig lesz látható, azután február végén Berlinben a Collegium Hungaricumban, majd a Párizsi Magyar Intézetben mutatják be a bor és a képzõmûvészet kapcsolatát, amely a boros üvegen valósul meg. Bár az olaszok és a franciák is Európa vezetõ borhatalmai, a szervezõk remélik, hogy a minõségi magyar borral fel lehet kelteni a figyelmet ezekben az országokban is – foglalta össze Erdélyi Szabolcs.
Forrás:
Hirado.hu
http://www.hirado.hu