Magyar borok Hongkongban
A Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) nemzetközi borvásárát a nemzetközi borpiac pozitív visszhanggal fogadta. Az új hongkongi rendezvényen 20 országból másfélszáz kiállító vesz részt. Közöttük hongkongi és más ázsiai borkereskedõk, pincészetek képviselõi, valamint vezetõ ún. “old world wine” és “new world wine” gyártók és kereskedõk áruit tekinthetik meg az érdeklõ-dõk. A tengerentúli kiállítók között a Premium Wine Services Pty Ltd of Australia, Coopers Creek Vineyard Ltd of New Zealand, MSE-Deutsche Weine of Germany, Fremura Group SRL of Italy, Grupo San Jose De Allende SPR of Mexico, Ghiya Extrusions PVT Ltd of India and Yevpatoria Winery Ltd of Ukraine is részt vesz. Hong Kong – Kína különleges közigazgatási övezete – az importvámok eltörlésével egyre kedvezõbb feltételeket biztosít mind a borkereskedelemnek, mind a borforgalmazásnak.
A Hongkongi Nemzetközi Borvásár lehetõséget biztosít a kiállítók és vásárlók számára, hogy a hatalmas felvevõképességgel rendelkezõ ázsiai piac szereplõivé váljanak. Az elõrejelzések szerint az ázsiai piac (Japán kivételével) az elkövetkezõ öt éven keresztül évi több mint 10-20 százalékos növekedést lesz képes elérni. Ennek eredményeképp a fogyasztás értéke 2012-re 17 milliárd, majd 2017-re 27 milliárd dollárra növekedhet. Délkelet-Ázsia számos országában a jóléti társadalom piaca hatalmas iramban növekszik, csak Kína borimportja 2017-re várhatóan eléri az 570 millió dolláros értéket.
A Hongkongi Nemzetközi Borvásár alkalmával a bortermelõknek és a borkereskedõknek lehetõsége nyílik arra, hogy a borkóstolók alkalmával termékeiket a szélesebb közönségnek is bemutassák. A kiállítás a Food Expoval egyidejûleg kerül megrendezésre, amely már nemzetközi népszerûségnek örvend: ez utóbbin 2007-ben 8,500 üzleti, valamint 314000 nagyközönségi látogató vett részt. A szemináriumok és konferenciák alkalmával nemzetközi szakértõk a borszakmáról tartanak elõadáso-kat a fogyasztók és a kereskedelmi vásárlók részére.
A HKTDC Hongkongi Nemzetközi Borvására 2008 arra hivatott, hogy ezt a pozíciót tovább erõsítse, hiszen nagyszerû kereskedelmi helyszínt, valamint magasszintû bemutatókat biztosít termék- és márkapromócióknak.
Kapcsolódó weboldal
http://www.hktdc.com/hkwinefair
Forrás:
Népszabadság
http://www.nol.hu