Magyar bor-exportõrbe fektetett az Euroventures
Új lendületet vehet a minõségi magyar borok exportja azzal a 146.850.000 forinttal, amelyet az Euroventures IV alap és Charles Mount, angol borkereskedõ fektetett az Amand Wine Export Kft-be. Mount a többek között a Dom Perignon, Henessy, Krug, Cloudy Bay és Glenmorangie márkákat forgalmazó Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) nemzetközi ital csoportnak és a Nytimber angol prémium bormárkának dolgozott mielõtt a magyar borokkal kezdett foglalkozni. A vállalkozás az export piacokra vonatkozó exkluzív megállapodást kötött a Royal Tokaji Borászattal. “A magyar borok iránti nemzetközi érdeklõdés egyértelmûen növekszik. A minõség jó, a választék pedig a magyar szõlõfajták és borászati módszerek sokszínûségénél fogva különleges. Növekedést várunk a Royal Tokaji nemzetközi értékesítésében és keressük azokat a hasonlóan kiváló magyar borászatokat, akiket a jövõben külföldön képviselhetünk,” – mondta Charles Mount. „Több magyar bor is kiugróan sikeres lehetne ma külföldön. A magyar borokban rejlõ kereskedelmi lehetõségeket illetõen a két legfontosabb kihívás a magyar borászatok erõforrás- és a nemzetközi piacokra vonatkozó ismeretek hiánya. Az AWE vezetõinek nemzetközi tapasztalatai és a mostani befektetés hidat emelhetnek az eddig elérhetetlen piacok felé” – tette hozzá Mount.
A cég elsõ márkája a Royal Tokaji, amelyre egyre növekszik az igény külföldön. Az 1990-ben alakult Royal Tokaji Borászat ma az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb borászat a Tokaji borvidéken. A borászat a kezdetektõl arra törekedett, hogy helyreállítsa a régió borainak évszázados vezetõ szerepét és ismertségét. A régió egyik legnagyobb és legelismertebb borásza, Áts Károly a hagyományos és modern borkészítési technológiákat ötvözve készíti a díjnyertes Royal Tokaji borok széles skáláját. A Royal Tokaji Borászat vezetõ szerepet játszott e legendás magyar borok újjászületésében, mely a világhírû borszakíró és a borászat egyik alapító tagja, Hugh Johnson szavaival élve „még az imádkozó angyalokat is megénekelteti”.
Az AWE további kizárólagos nemzetközi disztribúciós szerzõdések megkötését tervezi a legkiválóbb magyar, nem tömegpiaci borok készítõivel. E megállapodások keretében a cég szervezi meg az általa képviselt márkák kereskedelmét, irányítja márkái értékesítési és marketing tevékenységét a célpiacokon. A társaság földrajzilag két területre kíván koncentrálni. A fejlett piacokon, mint például az USA vagy az Egyesült Királyság, jelentõs igény van kevésbé ismert régiók új, izgalmas boraira. A fejlõdõ piacokon, mint például Kína vagy Brazília, már a kezdetektõl erõs keresletet lehet generálni a magyar borokra. Az akár 3 hónapra is elhúzódó szállítási határidõk miatt nem könnyû a Távol Keletrõl érkezõ igényeket kielégíteni. Itt az AWE raktárkészletet fog felhalmozni a gyorsabb kiszolgálás érdekében. Az AWE, mûködésének elsõ évében, 25,000 rekesz bort tervez exportálni 5,500 forintos üvegenkénti átlagáron, amely lényegesen meghaladja az eddig külföldön értékesített magyar borok átlag kiskereskedelmi árát.
„Úgy gondoljuk, hogy a magyar borok sikerébe fektetni nem csak üzlet, hanem ügy. Mindenki kicsit magáénak érzi a magyar borokat és legtöbbünknek van kedvenc hazai bora. Az Euroventures korábbi alapjai sikerrel fektettek be a Hilltop és a Royal Tokaji borászatokba. Bízunk benne, hogy az AWE révén újabb piacok ismerik meg a hazai prémium borokat és újabb magyar borok válnak keresett termékké külföldön,” – mondta Tánczos Péter, az Euroventures igazgatója.
Euroventures: 7 milliárdos társbefektetési alap KKV-knak
Az Euroventures Kockázati Tõkealap Kezelõ Zrt. Közép-Kelet Európa vezetõ, független kockázati tõkebefektetõje. Az Euroventures csapata 1989 óta több mint 40 alkalommal fektetett be nemzetközi ambíciókkal rendelkezõ magyar vállalatokba. A cég 2010 óta kezeli az Európai Uniós Jeremie-program részeként létrejött Euroventures IV társbefektetési alapot, mely a Svájci–Magyar Együttmûködési Program hozzájárulásával 7,1 milliárd forintra bõvült. Az Euroventures IV alap célja ígéretes, kiváló menedzsmenttel rendelkezõ magyar közép- és kisvállalkozások – társbefektetõk bevonásával történõ – tõkefinanszírozása. Az alap futamideje 10 év, a befektetési periódus 2013. december 31-ig tart.