Kínában népszerûsítik a magyar borokat
Varga-Sabján Dávid, a Magyar Kézmûves Borászok Szövetségének pekingi irodavezetõje a „Furmint arcai” elnevezésû szakmai találkozón elmondta: vállalásuknak megfelelõen 2016 végéig 11 rendezvényen népszerûsítik a minõségi magyar borokat. A kiválasztott „zászlóshajók”, amelyekre összpontosítanak, az aszú, a furmint és három vörösbor: a kékfrankos, a bikavér és a villányi franc.
Úgy vélte, a hatalmas kínai piacon csak a magyar piaci szereplõk összefogása, közös fellépése egyengetheti a szakmai körökben egyébként egyre ismertebbé és népszerûbbé váló magyar borok útját. A 15 éve Kínában dolgozó szakember hozzátette: az elmúlt fél év intenzív marketingmunkájának eredményeként az említett öt borból két konténer, vagyis 35 ezer palack szinte azonnal vevõre talált.
„Nem mellékesen sikerült egy konténer magyar hordót is eladnunk, amelyek már úton vannak Kínába” – jegyezte meg.
Elmondta: promóciós programjuk a személyes találkozók során átadott tudásra, a borok megismertetésére, a kínai szakmai és szélesebb közvéleményt formáló személyiségek megnyerésére épül, amit szerinte azért fontos, mert a magyar borok mögött egyelõre nincs olyan tõke, ami a hatékony marketinghez elegendõ volna.
A rendelkezésre álló magyar és kínai statisztikák szerint 2014-ben 1 millió 100 ezer liter magyar bort szállítottak a kínai szárazföldre, ami értékben 3,24 millió eurónak felelt meg. Piaci szakértõk szerint a mennyiség egyértelmûen növekszik, és az exporton belül nõ a fehér borok, valamint a pezsgõ, pezsgõbor aránya is.
Forrás:
Magyar Idõk
http://magyaridok.hu