Kétmillió eurós bormarketing projekt Szekszárd Villány összefogással
A Tenkes Hegyközség Siklós és a Villány Hegyközség, illetve a Szekszárdi Borvidék Hegyközségi Tanácsa 2006 novemberében pályázatot nyújtott be az FVM „Mezõgazdasági termékek belsõ piacra irányuló tájékoztató és promóciós programjainak támogatása” támogatási jogcím keretén belül. A pályázati önrész fõ finanszírozói a Wunderlich Pincészet, a Bock Pince, a Sauska Pincészet, a Takler Pince és a Vylyan, de más pincészetek is hozzájárulnak a költségekhez. Várható továbbá, hogy a projekthez újabb borászatok is csatlakoznak.
A program célja a két borvidék, azon belül a termelõk és a borok megismertetése az Unión belül, meghatározott célországokban (Egyesült Királyság, Írország, Németország, Ausztria, Lettország, Lengyelország és Magyarország). Ez csak elsõ látásra frázis, ugyanis a magyar borvidékek jelentõs részét még az uniós szakemberek sem ismerik, az pedig végképp ismeretlen még elõttük is, hogy milyen hatalmas fejlõdés – szakmai és technológiai – ment végbe e két borvidéken az elmúlt évtizedben. A cél tehát az, hogy személyes tapasztalatok segítségével „kiképezzék” az elsõsorban külföldi szakembereket (újságírókat, gasztronómiai szakembereket, , akik az így megszerzett ismereteiket hasznosítva vagy továbbadva további vásárlásokat generálhatnak. További cél, hogy a két borvidék a projekt által újra természetes résztvevõje legyen Európa boréletének, visszakerüljön a kontinens bortérképére. Fontos továbbá, hogy a végfogyasztó informálása is megtörténjen, vagyis a két borvidék – és ezen keresztül Magyarország – borai ismert és elismert termékek legyenek a polcnál döntõ fogyasztó számára is. A fenti célok eléréshez a pályázók borbemutatókat, termõhelyi látogatásokat, sajtótájékoztatókat, nemzetközi jelentõségû kiállításokon való részvételeket, internetes és nyomtatott hirdetéseket, web lapot és kiadványokat használnak fel.
Különösen nagy hangsúlyt kívánnak fordítani a pályázók a meghatározott termõhelyek bemutatására. Az eredetvédelem ma már természetes dolog Európában, és már Magyarországon is több ilyen jogszabály született, például Villányban is. Ennek bemutatása, hangsúlyozása elsõrendû feladat. Szintén nagy hangsúlyt fog kapni a projektben a borvidékek turisztikai potenciáljának a növelése is, hiszen a fogyasztó „elhozása” a legjobb értékesítési csatorna. Jó lehetõséget biztosít a projekt ugyanakkor a két borvidék további közeledésére, az együtt munkálkodás fejlesztésére is.
A pályázati szerzõdés aláírására 2007. október 4.-én került sor Villányban. Az esemény jelentõségét hangsúlyozandó nem a pályázók mentek az MVH-hoz, hanem az MVH elnöke, Margittai Miklós tett látogatást Villányban. Mint a két házigazda, Szûcs Róbert (Wunderlich Pince) és Bock József is hangsúlyozta, a jelentõs projekt értékein kívül a két borvidék összefogása a példaértékû, és ez az elsõ eredmény is egyben.
Forrás:
Borigo.hu
http://www.borigo.hu