Kéthetes fröccskultúra-kampány indul
Az egyik tenderrel – részben a most zajló labdarúgó európa-bajnoksághoz kapcsolódóan – kéthetes belföldi fröccskultúra-kampányt indítanának június 23-július 7. között. A másik pályázat pedig 250 vendéglátóipari dolgozó borismereti képzésére irányul az úgynevezett HoReCa (Hotel-Restaurant-Catering) szektorban. Értesüléseink szerint már e héten további kiírások is megjelenhetnek a hazai borok külföldi népszerûsítése érdekében. Az idei tervekben többek között a Wines of Hungary közös márka felépítése és kommunikációja szerepel.
Mint ismert, az idén fordul elõ elõször, hogy a borszektor résztvevõi – az FVM koordinálásával – maguk dönthetnek az „állami” pénzek sorsáról. A piaci szereplõk azokat a forrásokat oszthatják el, amelyek az úgynevezett forgalomba hozatali járulékból képzõdnek. Ez a korábbi jövedéki adót váltotta fel. A pincészeteknek a belföldi értékesítés után literenként 8 forintot kell befizetniük az agrártárca számlájára, de a pénzek odaítélésére egy bormarketing-bizottság (bb) tesz szakmai javaslatokat az agrárminiszternek. Az elõzetes számítások szerint bormarketingre mintegy 700 millió forint gyûlhet össze 2008-ban.
Forrás:
VG.hu
http://www.vg.hu