Jönnek a nagyon olcsó külföldi pezsgõk
Az uniós csatlakozást követõen várhatóan tovább élezõdik a verseny a magyar pezsgõpiacon, miközben a fogyasztás évek óta stagnál, jelentõsen nõ a behozatal, fõleg az olcsó termékek térnyerése miatt – véli Vass Gábor a Henkell und Söhnlein Hungária Kft. marketingvezetõje.A magyar pezsgõpiac némileg szûkült, ugyanakkor az utóbbi négy évben csaknem meghétszerezõdött az importpezsgõk mennyisége.
Vass Gábor szerint 1999-ben mintegy 30 millió palack pezsgõ kelt el Magyarországon, 2000-ben ez a mennyiség 27,4 millió palackot tett ki, egy évvel késõbb pedig 28,8 millióra rúgott, tavaly pedig 28,3 millió üveg pezsgõt ittak meg a magyarok.
A behozatal 1999-ben még csak 430 ezer palackot tett ki, egy évvel késõbb már elérte az 540 ezret, 2001-ben pedig 1,8 millió palack importpezsgõ volt a magyar piacon. A múlt évben 2,7 millió palack pezsgõt importáltak Magyarországra.
Az importpezsgõ túlnyomó részét egyetlen, nagyon olcsó olasz márka teszi ki, amelyet 200 forinttal alacsonyabb áron forgalmaznak, mint a legmérsékeltebb árú Magyarországon elõállított pezsgõt. Vass Gábor szerint várhatóan az uniós csatlakozást követõen a nagyon olcsó külföldi pezsgõk részaránya a magyar piacon elérheti a 20-25 százalékot is.
Forrás:
MTI
http://www.mti.hu