Horvátországi marketing: középpontban a bor
A HIK magyarországi képviseletvezetõje, Marin Skenderovic elmondta, tíz év után az idei az elsõ év, amikor a vendégforgalmi eredmények nem múlják felül az elõzõ évit. 2006-ban 10 százalékkal kevesebb magyar vendégre, és 8 százalékkal kevesebb magyarok által eltöltött vendégéjszakára számítanak déli szomszédaink. A 400 ezret azonban várhatóan eléri a magyar vendégek száma az idén. A képviseletvezetõ a közterhek emelkedése, és a túraszervezõk költségeinek emelkedése miatt nehéz évre számít, és elégedett lenne, ha jövõre is elérné a 400 ezret a magyar vendégek száma Horvátországban. Ennek érdekében 2007-ben eddig még soha nem látott mennyiségû katalógust jelentetnek meg magyar nyelven. A 18 különbözõ brossúra összesen 341 000 példányban jelenik meg. 13 már meglévõ kiadványt – köztük a természeti örökségeket, szálláshelyeket, hajózási információkat bemutatókat – aktualizált formában újra kiadják, ezeken felül pedig 5 vadonatújat is megjelentetnek: egy a régiókat általánosan bemutató imázskiadványt, az Aktív pihenés és kalandutazások füzetet, a Közép-Horvátországot, egy turistatérképet, és a Horvát borok brossúrát. Mivel a gasztronómia és a borkultúra világszerte egyre nagyobb érdeklõdésnek örvend, az utóbbi kiadvány különösen nagy hangsúlyt kap az ország marketingjében. A Horvát borok 59 oldalon mutatja be a 7 horvátországi régió legkiválóbb borait szakértõi értékeléssel, és az ottani borszaküzletek listájával.
Forrás:
Turizmus Online
http://www.turizmusonline