Holland gasztronómiai verseny magyar borokkal
A bor és gasztronómia hívei, a 30.000 példányszámú, „Proefschrift”elnevezésû, színes, 100 oldalas, professzionális magazin legutóbbi számában, hat oldalon keresztül kaptak információt a 2008. decemberi magyar borbemutatóról és a 2. Grand Prix Mondivin gasztronómiai versenyrõl, ahol a fináléban a fantáziadús ételekhez tokaji és villányi borokat kínáltak.
Az amszterdami japán étterem szakácsai még magyar libamájat is használtak étel-kreációjukban. A cikkben a mesterszakácsok ételeinek bemutatása mellett a magyar borok fantasztikus ízvilágáról is beszámol Jan van Lissum, az újság szerkesztõje, aki többször járt már gasztronómiai tanulmányúton Magyarországon a Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.
Az események részét képezik egy több éve tartó rendezvénysorozatnak, amely a magyar borokat kívánja népszerûsíteni a holland lakosság és a borszakma képviselõi között. Hollandia, Magyarország kilencedik legjelentõsebb turisztikai küldõpiaca. A KSH elõzetes adatai szerint 2008-ban közel 350 ezer vendégéjszakát (+2,1%) töltöttek nálunk a holland utazók.