Hogy kerülnek ezek a jó borok a Tescóba és a Lidlbe?

Több üzletláncnál évek óta megfigyelhetõ trend, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a borválasztékra. Ez nem azt jelenti, hogy eltûnnek a legalsó polcokról a flakonos, kannás, konkrét borvidék megjelölése nélküli borok, vagy a 400-500 forintos édes vörösek, hanem azt, hogy presztízs lett a láncok számára, hogy neves termelõk borait forgalmazzák, vagy saját márkanévvel árusítsanak kiemelkedõ ár-érték arányú borokat.

A célközönséget leginkább azok jelentik, akik rendszeres látogatói a borboltoknak, érdeklõdnek a minõségi borok iránt, figyelik a szaksajtót. Ugyanakkor sok jó bort találni az áruházakban a belépõkategóriában: ezek kiválóan alkalmasak lehetnek arra, hogy a kevésbé tájékozottak megismerkedjenek egy-egy fajtával vagy termõterülettel. Ugyanakkor azok is fogyasztóközönséget jelentenek, akik bár szeretnének újdonságot kóstolni, inkább árérzékenyek, azaz nem fizetnének 2000 forintnál többet egy üveg borért.

Az áruházláncok sok esetben közvetlenül a pincészetektõl vásárolnak, központi beszerzéssel dolgoznak, így alacsonyabban tudják tartani az árakat. Vannak olyan láncok, akik komoly nemzetközi beszerzési láncába a magyar üzletek is bekerülnek, és master of wine-ok által válogatott tételeket hoznak Magyarországra, a világ felkapott borvidékeirõl. Ugyanakkor egy ilyen láncba a magyar borászatok is bekerülhetnek, így például Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is találhatnak színvonalas magyar borválasztékot a fogyasztók.

Herczeg Ágnes nemzetközi borszakértõ, szaktanácsadó nemrég a gaultmillau.hu-nak arról beszélt, hogy a Lidl Magyarország stratégiai tanácsadójaként arra törekszik, hogy több magyar bor kerüljön a polcokra. Az áruházlánc csökkenti a folyamatosan elérhetõ külföldi borok számát a magyar borok javára, a magyar boroknak és a magyar borászoknak szeretnének több lehetõséget biztosítani. Hozzátette: kihasználják a közvetlenül a pincészetektõl történõ központi beszerzést és a gyors forgást, így optimalizálják a kínálatot. A szakértõ egyébként saját Facebook-oldalán rendszeresen bemutatja, hogy szerinte milyen borokat érdemes vásárolni a diszkontláncnál.

Más láncok, például az Aldi és a Tesco is évek óta a borblogok kedvencei. A Tesco Finest saját márkás termékcsaládban izgalmas külföldi borokat is találhatunk, remek áron. Jó példa erre a dél-afrikai Adi Badenhorst, akit nem túlzás igazán felkapott sztárborásznak nevezni (ráadásul egy neves borász dinasztia leszármazottja). Badenhorst chenin blanc-ja ezer forint alatt kapható az áruházláncnál, szakértõk szerint ár-érték arányban elképesztõ teljesítményt nyújt ez a furminthoz hasonlító, gyümölcsös fehérbor.

Forrás:
agrarszektor.hu
https://www.agrarszektor.hu