Heimann Zoltán: A borkedvelõk ne csak áruházakban, a kisebb pincészeteknél is „vadásszanak”
A nyugati trendet követve a borvásárlás áttevõdik a nagyobb boltokba és az áruházláncokba, a vevõk a bort fõleg az ár és a címke alapján választják ki – mondta az InfoRádió Aréna címû mûsorában Heimann Zoltán, aki szerint ez hosszú távon a kommersz irányába viszi el a borászatot.
A szekszárdi borvidék elnöke úgy véli: Magyarországnak a kicsi és az igényes felé kell orientálódnia, mert nem tudjuk felvenni a versenyt az ausztrál és a chilei több száz, nem ritkán több ezer hektáros birtokokkal.
A mi pincészetünk nincs rákényszerítve az áruházak polcaira, mert 20 hektáron a saját szõlõnket dolgozzuk fel, és nem akarunk növekedési pályára állni. Lojális vevõink vannak, akik kötõdnek hozzánk – tette hozzá Heimann Zoltán, aki szerint hiányoznak a jó minõségû, közepes üzemek, amelyek nagy mennyiségben, olcsón tudnak helyben bort elõállítani.
Szerinte a szövetkezeti kultúrát mint kényszerpályát vetettük le magunkról, az emberekben pedig már nincs meg a bizalom, hogy összefogjanak, pedig a szövetkezeti mozgalomnak minden erõszakossága és kilengései ellenére sok értéke volt.
Hektikus idõjárás
Akkor beszélünk a termésrõl, amikor az már lent van a pincében – idézett Heimann Zoltán egy sváb mondást arra a kérdésre, hogy a szõlõgazdák milyen termésre számítanak az idén.
Bár a termés kevesebb, ez nem jelent akkora problémát, mert úgyis le kellett volna válogatni egy részét – tette hozzá a borász, aki szerint a legfõbb problémát a kiszámíthatatlan idõjárás jelenti.
Hihetetlenül hektikus módon változik az idõjárás, a jégkárokról pedig már több hónapon keresztül beszélünk, de a sok gond ellenére még lehet jó az idei termés – mondta Heimann Zoltán.
Forrás:
Inforádió
http://inforadio.hu