Hamarosan újra lehet bormarketingre pályázni
Várhatóan még idén kiírja a bormarketinggel kapcsolatos új pályázati lehetõséget az Agrármarketing Centrum (AMC). Az alkalmat megragadva a 75. Országos Mezõgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon tartott a kitöltéshez szükséges tájékoztatót Pazicski Norbert, az intézmény jogásza. Az elõadás szerint a feltételek most kedvezõbbek a korábbiaknál, többek között azért, mert az akkori, marketing célra kiírt pályázattal ellentétben erre a hegyközségek is jelentkezhetnek. A konkrétumok még nincsenek meg, de a megjelent szakemberek szerint a pályázati összeg hasonló lesz az elõzõhöz: 125-150 millió forintnyi forrást különítenek el rá, és egy jelentkezõ legfeljebb hárommillió forintot igényelhet.
Elõadásában a jogász fõleg azokra a problémákra hívta fel a figyelmet, amelyek általában megnehezítik, vagy meghiúsítják a pályázat elnyerésének a lehetõségét. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy a nyertesek nem tüntetik fel az AMC logóját a marketing anyagokon, vagy a szóbeli tájékoztatásból marad ki a szervezet megemlítése. Pedig ez alapfeltétele az elnyert összeg kifizetésének. Eme hiányosság esetén százalékokat vonhat le a kiíró.
Pazicski Norbert azt is kiemelte, hogy a pályázat kettes számú mellékletét, amely a megvalósítani kívánt marketing tevékenységrõl – például szórólap, hostessek foglalkoztatása, reklámozás televízióban, rádióban – szól, a lehetõ legrészletesebben kell kitölteni. A tapasztalatuk ugyanis az, hogy a pályázók a cégük tevékenységét fejtik ki inkább, ám a kiírás arról szól, hogy mire szeretnék igénybe venni a támogatást. Ha ez a melléklet nincs kellõ részletességgel kitöltve, akkor hiánypótlásra lehet számítani, s ez az összeg kifizetésének késõi kifizetését eredményezi.
A pályázatot majd postai úton kell beadni, de a kiírásra még egy keveset várni kell. A bizottsági ülés október 12-én lesz, a felhívás közzétételérõl a www.amc.hu honlapon lehet majd tájékozódni.
A borágazati konferencián a nemzetközi bormarketingrõl tartott egy rövid összefoglalót Rigler Zsolt marketing szakember. A bemutatott helyzet nem igazán biztató, hiszen a világon a legtöbbet exportáló franciák borértékesítési rátája évrõl évre csökken. Ezzel szemben az afrikai, ázsiai országok borexportja nõ, és a magyar boroknak Magyarországon is meg kell küzdeniük ezekkel a termékekkel a hazai boltok polcain. Mint Rigler Zsolt elmondta, a világ ma már a márkákra épül, és ez a borpiacra is igaz. Ez lehet egy ország, egy szõlõfajta, egy borvidék vagy akár egy pincészet. Magyarország azért van nehéz helyzetben, mert csak borvidékbõl huszonkettõ van, pincészetbõl pedig még annál több. Borvidéki márkaként helytállni és fejlõdni talán csak Tokajnak van lehetõsége. Ahhoz pedig, hogy egy pincészet brandként jelenjen meg, rengeteget kell rá költenie a mûködtetõnek.
Forrás:
Pályázati Hírek
http://palyazatihirek.eu