Grand Tokaj névre vált a Tokaj Kereskedõház
„Új névvel, Grand Tokajként folytatja mûködését a korábbi Tokaj Kereskedõház Zrt. Az új név és arculat jobban kifejezi a vezetõ magyar borászati vállalat térségben betöltött meghatározó szerepét, valamint az országimázst is méltón képviseli”- jelentette be Tombor András, a cég felügyelõbizottságának elnöke. Hozzátette, a „Grand” szó pedig a borászat borvidéken képviselt súlyára és jelentõs integrátori szerepére utal.
A Grand Tokaj új logójának szimbolikája ötvözi a magyar Szent Koronát és a régi kulcsot, amelynek kettõs jelentése van. Egyrészt a magyar Szent Korona utal Tokaj „borok királya, királyok bora” státuszára, valamint Tokaj országimázst formáló erejére. A kulcs inkább emocionális utalás – „kulcs a szívekhez” – aminek a legfontosabb célja, hogy elérje: a magyarok és a világ újra a szívébe zárja Tokajt. A kulcs egyben magában hordozza azt a szimbolikát is, miszerint kulcs nyitja a régi tokaji titkokat õrzõ ajtókat.
Az új arculati elemekkel rendelkezõ Grand Tokaj termékekkel a világ legrangosabb séfversenyén, a Bocuse d”Or európai döntõjén, 2016. május 10-11-én Budapesten találkozhatnak elõször a fogyasztók, ugyanis a magyar cég nyerte el a jogot, hogy a rangos esemény borszponzora legyen. A Bocuse d’Or-on történõ részvétel egyben jelzi a Grand Tokaj megújult termékkínálatának nemzetközi piacokra történõ bevezetését is és egy új stratégia elindítását.
E cél támogatása érdekében egy újabb nemzetközi együttmûködést kötött a Grand Tokaj: ezentúl a széleskörû kapcsolatokkal és tapasztalatokkal rendelkezõ osztrák származású stratéga Lenz Moser támogatja a cég munkáját. A világszerte elismert borszakértõ 400 éves borászati múlttal rendelkezõ dinasztiából származik, nagyapja tette világhírûvé az osztrák Zöld Veltelini borokat. Emellett Moser jól ismeri a magyar borok történetét, a borvidékeket, azok értékeit, valamint Tokaj egyedülálló borászati és természeti adottságait, amely biztosítja például a világszinten is kiemelkedõ minõségû édes fehérborokat. A Grand Tokaj különösen a száraz Furmint nemzetközi értékesítésében számít Lenz Moser tapasztalataira. „Elképesztõen izgatott vagyok, hogy a Grand Tokaj nemzetközi stratégája lehetek. Úgy vélem, hogy ezt a céget kell követni, a térség nagy játékosát, mert õk képviselik leginkább a régiót. A tapasztalataimat a marketing és a termékfejlesztés terén osztom meg, de emellett kiterjedt nemzetközi kapcsolati hálómmal is támogatom a cég értékesítési stratégiáját” – mondta el a szakértõ.
A Grand Tokaj és Lenz Moser célja, hogy közösen kialakítsák és elérjék a Tokaji borokat megilletõ nemzetközi piaci elismertségét, illetve azt, hogy a borok a minõségi áruházak kínálatában megtalálhatóak legyenek és visszatérjenek a magas kategóriájú éttermek és láncok ajánlatába is.
Ezzel párhuzamosan, a korábbi terveknek megfelelõen halad a tolcsvai borászati központ mûszaki és technológiai megújítása, hiszen az utolsó fázisába lépett a mintegy 4,4 milliárd forintos beruházással megvalósuló 4400 m2-en épülõ palackozóüzem építése. A létesítmény 10 millió palack/év kapacitás mellett garantálja majd a teljesen higiénikus és steril töltési folyamatot, továbbá lehetõvé teszi az öntapadós címkézést, valamint a világpiacon újabban egyre nagyobb népszerûségnek örvendõ csavarzáras kupakkal ellátott termékek gyártását is. A technológia beszerelése május elsõ heteiben történik meg, az üzem pedig várhatóan 2016 õszén kezdi meg mûködését.
A 2013-ban elindított minõségi borászat kialakításának programja – a technológiai fejlesztések, beruházások, a termékmegújítás mellett – a szõlõtermelõkkel való együttmûködés magasabb szintre emelését is tartalmazza. Ennek keretében a Grand Tokaj a magyar piacon egyedüliként már tavaly év végén közzétette az idei felvásárlási árait, emellett az Agroker Holding Zrt.-vel együttmûködve, kedvezõ kamatozású elõfinanszírozási hitelt biztosít szõlõtermelõ partnereinek. A halasztott fizetésû konstrukció az input anyagokra (növényvédõ szerekre, mûtrágyára, illetve egyéb szõlészeti és borászati segédanyagokra) vonatkozó kedvezõ ár és gyors kiszállítás mellett hektáronkénti bruttó 190 ezer Ft finanszírozási összeget állapít meg a partnereknek, tehát a hitelt ezen termékek vásárlására használhatják fel a gazdák. A hitel kamata havi 0,5%, az áruhitel visszafizetésének határideje (szõlõ esetén) az adott év december elseje, azaz a konstrukció lehetõvé teszi, hogy a termelõk csak a szüret után fizessenek, amely jelentõs pénzügyi könnyebbséget jelenthet a gazdálkodóknak.
„A vállalat célja az egyéni igényekhez igazítható hitel biztosításával az volt, hogy az általa elõírt magas minõségû borok elõállításához szükséges kiváló alapanyagok termeléséhez finanszírozási és szakmai támogatást nyújtson a szerzõdött gazdáknak. A Grand Tokaj bízik abban, hogy minél több termelõ él majd a lehetõséggel, amellyel hatékonyabbá és gazdaságosabbá teheti a boralapanyag elõállítását a gazdaságában” – mutatott rá Szappanos Péter, a Grand Tokaj vezérigazgatója.
Az állami tulajdonban lévõ nemzeti pincészet, a 2002 óta az UNESCO Világörökség része címet is viselõ történelmi Tokaji Borvidék legnagyobb borászataként a magyar borászati tradíció õrzõje és védelmezõje. Tevékenysége elsõsorban a szõlõalapanyag termelésére és felvásárlására, borkészítésre és borértékesítésre, valamint borkóstoltatásra épül. A Grand Tokaj a régió integrátori szerepét is betölti, hiszen közel 1150 hektár területrõl, több mint 1400 kistermelõtõl vásárol fel szõlõt, de emellett 70 hektáros saját szõlõterülettel is rendelkezik.
A Grand Tokaj 2013-ban indult megújulási folyamat a cég borainak minõségi javítását tûzte ki célul, amelynek elengedhetetlen feltétele volt egy 21. századi igényeket kielégítõ modern borászati komplexum megépítése. Ez a folyamat 2014-ben egy 66 ezer hektoliter kapacitású tartálycsarnok üzembe helyezésével vette kezdetét, amelynek segítségével a cég technológiailag még alkalmasabbá vált világszínvonalú termékek elõállítására. A tervek szerint idén befejezésre kerül az új palackozó csarnok és üzembe helyezik a minden igényt kielégítõ, a piacon elérhetõ legfejlettebb technológiát alkalmazó palackozó sort is. Ez utóbbi 10 millió palack/év kapacitással egyszerre garantál majd 100%-os sterilitást, és lehetõvé teszi az öntapadós címkézést, valamint a világpiacon egyre jobban keresett csavarzáras kupakkal ellátott termékek gyártását is.