Grand Tokaj a Tokaj Kereskedõház új neve
[tn_2_bal.jpg] Április 19-én, a Gerbeaud Kávéházban tartott sajtótájékoztatón mutatta be a Tokaj Kereskedõház a pincészet megújított arculatát. Itt jelentették be azt is, hogy a cég mostantól Grand Tokaj néven lép piacra. A névváltás célja, hogy a megújuló állami pincészet megmutassa: a fejlesztésekkel új idõszámítást kezdtek, és a pincészet által elkészített jelenlegi borok össze sem hasonlíthatóak a korábbi tételekkel.
Grand, mert nagy
A sajtótájékoztatón kiderült: a „Grand” szóval a borászat borvidéken képviselt súlyára és jelentõs integrátori szerepére igyekeztek utalni. A megújult pincészet új logót is kapott, amelynek szimbolikája ötvözi a magyar Szent Koronát és a régi kulcsot, amelynek kettõs jelentése van. Egyrészt a magyar Szent Korona utal Tokaj „borok királya, királyok bora” státuszára, valamint Tokaj országimázst formáló erejére. A kulcs inkább emocionális utalás – „kulcs a szívekhez” – aminek a legfontosabb célja, hogy elérje: a magyarok és a világ újra a szívébe zárja Tokajt. A kulcs egyben magában hordozza azt a szimbolikát is, miszerint kulcs nyitja a régi tokaji titkokat õrzõ ajtókat.
A Tokaj Kereskedõház felügyelõbizottságának elnöke, Tombor András, a névváltás kapcsán elmondta: két éve megígérték, hogy lesz új arculat, és az új arculat mögött komoly munka és pénz van. A pincészet felügyelõbizottságának elnöke bízik benne, hogy ez a munka meglátszik, és elnyeri nem csak a hazai, hanem fõként a külföldi fogyasztók tetszését. Tombor hozzátette: nem titkolt céljuk, hogy a jövõben emeljék a Grand Tokaj pincészet borainak árait, ami mind a borvidéknek, mind a szõlõtermelõknek jó, ehhez azonban szükség van arra, hogy az exporteladás jelentõsen növekedjen.
Tombor hozzátette: évtizedek óta mondják, hogy a Kereskedõház név borzasztóan rossz. Az új név esetén olyat szerettek volna választani, amely jól cseng külföldön, de a magyarok számára sem idegen. Emellett fontos szempont volt, hogy bemutassa: ez a pincészet méretében – és Tombor bízik benne, hogy minõségében – is zászlóshajója a borvidéknek. Fontos volt, hogy a névvel Tokajnak is visszaadják a jelentõs szerepét. Szeretnék, ha a Kereskedõház név, és ami eddig volt, az mihamarabb a feledésbe merülne. Tombor szerint az állami borászatnál végrehajtott fejlesztések után eljött végre az idõ, hogy a pincészet pénzt termeljen a borvidék szõlõtermelõinek.
Lesz új tokaji palack
Tombor András a sajtótájékoztatón beszélt arról is, hogy az eszencia lesz a pincészet csúcsterméke. A pincészet egyedi tervezésû palackokat is készíttetett, ezeket jelenleg nemzetközi kereskedõk elõtt tesztelik. Tombor hozzátette: ha bevezetik ezeket a palackokat és igény lesz rá, ezeket az újfajta palackokat átadják a hegyközségnek.
A Tokaj Kereskedõház új neve megmagyarázza azt is, miért volt szükség a Winelovers március rendezvényét a korábbi Tokaj Grandról Tokaji Márciusra átnevezni.
Forrás:
mandiner.bor
http://bor.mandiner.hu