Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Furmint Február csúcskóstoló

[tn_2_bal.jpg] A Furmint Február 2010-ben indult civil kezdeményezés, amelyben meghatározó hazai pincészetek, éttermek, borkereskedések fogtak össze annak érdekében, hogy közösen hívják fel fogyasztóik, vendégeik figyelmét a furmintra február hónapban.

Elsõ eseményként megrendezésre kerülõ Furmint Február kóstoló (melyen több mint 50 furmint várta a 250 érkezõ vendéget) – tekintettel a mintaszámra és a kiállítók névsorára – jól reprezentálta a hazai furmintkínálat felsõ szegmensét.

Folytatásként 2010-ben logo-pályázatot írtak ki, melyre 83 grafikus jelentkezett. A zsûri egy személyes találkozó során három logót emelt ki a beküldöttek közül, amelyek végül Ipacs Géza javaslatai alapján kerültek átdolgozásra. A legjobbnak Szentirmai Zsolt mûve bizonyult.

A következõ esztendõre, a Furmint Február 2011-hez csatlakozási szándékát jelezték a legfontosabb bornagykereskedõk – a Bortársaság, a Bor és Más, az In Vino Veritas, a Monarchia, a Terroir Club és a Zwack Izabella Borválogatás -, hogy együttesen népszerûsítsék a furmintokat, illetve egyidejûleg a szervezõk várták a kezdeményezéshez csatlakozó éttermek, borkereskedések és pincészetek jelentkezését.

Idén a vajdahunyadvári helyszínen több mint 400 vendég jelent meg a programsorozat csúcskóstolóján. A kóstoló elsõ idõszakaszában a sajtó képviselõi jelenhettek meg – lehetõséget biztosítva nyugodtabb beszélgetésekre a kiállítókkal.

A nagyközönség összetételében kiemelendõ, hogy több „vendégborász” látogatta meg az eseményt – amely egyszerre szól elismeréseként a furmint fajtájának és a programsorozatot kísérõ széleskörû piaci összefogásnak.

Az est marketing mivoltjához említhetjük, hogy a Tokaj Kereskedõház ZRt. tavaly után idén is erre a kóstolóra élesítette marketinggépezetét az új évjáratú furmintjának piaci megjelenésével.

Folytatásként a hónap során számos eseménnyel és kedvezménnyel találkozhat a fogyasztó termelõi, vendéglátói és borkereskedõi részrõl.

A szervezõk, a Vinoport Online Bormagazin munkáját a kiállítói oldal is dícsérettel illeti – ezen elismerést támasztja alá az is, hogy kaptak már más egyesületi felkérést rendezvényszervezési (borbemutató) feladatra.


A kóstolt tételek palackszám mustrája a „leg”-ek tekintetében – a teljesség igénye nélkül!

Kicsik, egyedi tételek

Árpád Hegyi Pince

Tokaji Furmint 2010 – száraz – 500 palack

Balassa Bor

Tokaji Furmint 2009 „Mézes-mály” – száraz – 350 palack

Orsolyák Attila

In Media Res 2007 – édes – 260 palack

SZIRMAY KÚRIA

Tokaji Furmint Hordóválogatás – száraz – 266 palack

Zöld Birtok

Tokaji Furmint 2009 – száraz – 400 palack

és a nagyok…

Disznókõ

Furmint 2011 – száraz – 26500 palack

Királyudvar

Tokaji Furmint „Sec” – félszáraz – 17778 palack

Patrícius Borház

Patricius Tokaji Furmint 2010 – száraz – 20000 palack

Tokaj Oremus

Mandolás 2010 – száraz – 40000 palack

Tokaj Kereskedõház ZRt.

Friss Tokaji Furmint 2011 – száraz – 13000 palack

Forrás:
Borászat.hu

Post Tags: #furmint február

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Hajnalban a fagy szüretel
NextContinue
Demeter-védjegyet kapott a Pendits Pincészet!

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press