Furmint Február csúcskóstoló
[tn_2_bal.jpg] A Furmint Február 2010-ben indult civil kezdeményezés, amelyben meghatározó hazai pincészetek, éttermek, borkereskedések fogtak össze annak érdekében, hogy közösen hívják fel fogyasztóik, vendégeik figyelmét a furmintra február hónapban.
Elsõ eseményként megrendezésre kerülõ Furmint Február kóstoló (melyen több mint 50 furmint várta a 250 érkezõ vendéget) – tekintettel a mintaszámra és a kiállítók névsorára – jól reprezentálta a hazai furmintkínálat felsõ szegmensét.
Folytatásként 2010-ben logo-pályázatot írtak ki, melyre 83 grafikus jelentkezett. A zsûri egy személyes találkozó során három logót emelt ki a beküldöttek közül, amelyek végül Ipacs Géza javaslatai alapján kerültek átdolgozásra. A legjobbnak Szentirmai Zsolt mûve bizonyult.
A következõ esztendõre, a Furmint Február 2011-hez csatlakozási szándékát jelezték a legfontosabb bornagykereskedõk – a Bortársaság, a Bor és Más, az In Vino Veritas, a Monarchia, a Terroir Club és a Zwack Izabella Borválogatás -, hogy együttesen népszerûsítsék a furmintokat, illetve egyidejûleg a szervezõk várták a kezdeményezéshez csatlakozó éttermek, borkereskedések és pincészetek jelentkezését.
Idén a vajdahunyadvári helyszínen több mint 400 vendég jelent meg a programsorozat csúcskóstolóján. A kóstoló elsõ idõszakaszában a sajtó képviselõi jelenhettek meg – lehetõséget biztosítva nyugodtabb beszélgetésekre a kiállítókkal.
A nagyközönség összetételében kiemelendõ, hogy több „vendégborász” látogatta meg az eseményt – amely egyszerre szól elismeréseként a furmint fajtájának és a programsorozatot kísérõ széleskörû piaci összefogásnak.
Az est marketing mivoltjához említhetjük, hogy a Tokaj Kereskedõház ZRt. tavaly után idén is erre a kóstolóra élesítette marketinggépezetét az új évjáratú furmintjának piaci megjelenésével.
Folytatásként a hónap során számos eseménnyel és kedvezménnyel találkozhat a fogyasztó termelõi, vendéglátói és borkereskedõi részrõl.
A szervezõk, a Vinoport Online Bormagazin munkáját a kiállítói oldal is dícsérettel illeti – ezen elismerést támasztja alá az is, hogy kaptak már más egyesületi felkérést rendezvényszervezési (borbemutató) feladatra.
A kóstolt tételek palackszám mustrája a „leg”-ek tekintetében – a teljesség igénye nélkül!
Kicsik, egyedi tételek
Árpád Hegyi Pince
Tokaji Furmint 2010 – száraz – 500 palack
Balassa Bor
Tokaji Furmint 2009 „Mézes-mály” – száraz – 350 palack
Orsolyák Attila
In Media Res 2007 – édes – 260 palack
SZIRMAY KÚRIA
Tokaji Furmint Hordóválogatás – száraz – 266 palack
Zöld Birtok
Tokaji Furmint 2009 – száraz – 400 palack
és a nagyok…
Disznókõ
Furmint 2011 – száraz – 26500 palack
Királyudvar
Tokaji Furmint „Sec” – félszáraz – 17778 palack
Patrícius Borház
Patricius Tokaji Furmint 2010 – száraz – 20000 palack
Tokaj Oremus
Mandolás 2010 – száraz – 40000 palack
Tokaj Kereskedõház ZRt.
Friss Tokaji Furmint 2011 – száraz – 13000 palack