Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Egyre több bort iszunk – A száraz, minõségi a divat

A cég összesítése szerint a borfogyasztás 2005-ben háztartásonként 21,1 liter volt, ami 5 százalékkal több az elõzõ évinél, és 9 százalékkal haladja meg a 2003. évi mennyiséget.

A fogyasztók egyre gyakrabban választanak minõségi borokat, hiszen az értékforgalom csak tavaly 10 százalékkal, 2004-ben pedig 9 százalékkal emelkedett. A GfK abszolút számokat a kiadásokra vonatkozóan nem közölt.

Tavaly a félédes borok részesedése az eladásokon belül 4 százalékponttal 50 százalékra csökkent, a száraz boroké viszont 30 százalékról 3 százalékkal nõtt. A félszáraz borok aránya továbbra is 9 százalék, míg az édeseké egy százalékpontos emelkedés mellett 7 százalék volt.

A GfK felmérésébõl kiderül, hogy a lakosság 59 százaléka fogyaszt bort, ezen belül 29 százalék ritkábban, mint kéthetente. Az emberek egyre gyakrabban látogatnak diszkontáruházakba borvásárlás céljából, egy év alatt 6 százalékponttal 30 százalékra nõtt ennek az értékesítési csatornának a részaránya.

Ugyancsak sokan választják a hipermarketeket, itt az emberek 25 százaléka vásárolt bort tavaly, 5 százalékkal többen a megelõzõ évihez képest. Visszaesést mértek a piackutatók a kisbolt láncoknál és a független kisboltoknál, ahol 6, illetve 4 százalékos forgalomcsökkenés következett be egy év alatt a bor eladásokban.

Forrás:
VG
http:///www.vg.hu

Post Tags: #minõségi#száraz

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Ígéretes jövõ elõtt áll a hazai biobor-üzletág
NextContinue
Nem szûnik meg a villányi szakképzõ, tovább folyhat a borászképzés is

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press