Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Borverseny a levegõben

Magyar borászok számára írt ki versenyt a Lufthansa német légitársaság, amelyen a Hétszõlõ Rt. 1996-os hatputtonyos Tokaji aszúja, valamint a neszmélyi Szõllõsi Pincészet 2003-as pannonhalmi Sauvignon Blanc-ja lett az elsõ. A versenyen 14 százaz fehér és 12 tokaji bort neveztek a borászok.

Markus-Del Monego, a német légitársaság mester sommelier-je elmondta: a német légitársaság elsõ osztályú utasainak kiszolgálásához válogatták borokat. A magyar borok a társaság naponta induló 60 járatának fedélzetére kerülnek. A Lufthansa a tokajiból négy-ötezer palackot, a Sauvighon Blanc-ból pedig mintegy nyolcezer palackot vásárol .

Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának fõtitkár-helyettese az MTI-nek elmondta: Magyarországon a szõlõtermelõk és a borelõállítók rendelkeznek azzal a háttérrel, amely a jó minõségû bor elõállításához szükséges.

A fõtitkár-helyettes szerint legalább egymilliárd forint marketingtámogatásra volna szükség ahhoz, hogy a magyar borok ismertebbek legyenek a világpiacon. Jelenleg bormarketingre évente átlagosan mintegy 200 millió forintot fordítanak Magyarországon.

A magyar borexport jelenleg 750 ezer hektoliter körül mozog, értéke mintegy 60 millió dollár. Ez a mennyiség és a bevétel a fõtitkár-helyettes szerint növelhetõ.

Forrás:
Gazdasági Rádió
http://www.gazdasagiradio.hu

Post Tags: #borverseny#Sauvignon Blanc#tokaji aszu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Bikavér konferencia, Nemzetközi Bikavér Borverseny
NextContinue
Magyar Bor Portál a világ legnagyobb internetes borpiacán

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press