Borverseny a levegõben
Magyar borászok számára írt ki versenyt a Lufthansa német légitársaság, amelyen a Hétszõlõ Rt. 1996-os hatputtonyos Tokaji aszúja, valamint a neszmélyi Szõllõsi Pincészet 2003-as pannonhalmi Sauvignon Blanc-ja lett az elsõ. A versenyen 14 százaz fehér és 12 tokaji bort neveztek a borászok.
Markus-Del Monego, a német légitársaság mester sommelier-je elmondta: a német légitársaság elsõ osztályú utasainak kiszolgálásához válogatták borokat. A magyar borok a társaság naponta induló 60 járatának fedélzetére kerülnek. A Lufthansa a tokajiból négy-ötezer palackot, a Sauvighon Blanc-ból pedig mintegy nyolcezer palackot vásárol .
Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának fõtitkár-helyettese az MTI-nek elmondta: Magyarországon a szõlõtermelõk és a borelõállítók rendelkeznek azzal a háttérrel, amely a jó minõségû bor elõállításához szükséges.
A fõtitkár-helyettes szerint legalább egymilliárd forint marketingtámogatásra volna szükség ahhoz, hogy a magyar borok ismertebbek legyenek a világpiacon. Jelenleg bormarketingre évente átlagosan mintegy 200 millió forintot fordítanak Magyarországon.
A magyar borexport jelenleg 750 ezer hektoliter körül mozog, értéke mintegy 60 millió dollár. Ez a mennyiség és a bevétel a fõtitkár-helyettes szerint növelhetõ.
Forrás:
Gazdasági Rádió
http://www.gazdasagiradio.hu