Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Bortermelés: gyenge évjárat, állami ellenõrzés alá kerülõ bormarketing-pénzek

A múlt évben mintegy 3,3 millió hektoliter bor termett, míg az idén várhatóan ez a mennyiség 2,0-2,5 millió hektoliter között mozoghat – mondta el Horváth Csaba. A jelentõs csökkenés okát a HNT fõtitkára elsõsorban a szélsõséges idõjárással magyarázta, s mint hozzátette, emiatt igen változó lesz a bor minõsége még egyes borvidékeken belül is. Horváth Csaba szerint a bor átlagosan gyengébb évjárata miatt indokolt a cukortartalom mesterséges javítása. Erre az Európai Unió megadta Magyarország számára az engedélyt, igaz, a kérelemhez képest késõbb, csupán a múlt hónapban, és az engedély hivatalosan még mindig nem érkezett meg.

A magyar szõlõsgazdák és borászok helyzetét az is rontja az idén, hogy más országokban is a hazánkéhoz hasonló helyzet alakult ki. Így Magyarországon megjelentek a környezõ országok felvásárlói, akik konkurenciát jelentettek a magyar felvásárlók számára.

Szepsy István borász szerint nem optimálisak a feltételek Magyarországon a szõlõ- és bortermelést végzõk számára. A magyar borok kevésbé ismertek és elismertek a világban, ez igaz az úgynevezett tömegtermelésre és a csúcskategóriás borokra is. Ez utóbbival kapcsolatban megjegyezte, hogy a piramis csúcsán lévõ termékek nem jelentenek elégséges húzó hatást, hogy a magyar borok versenyképesebbek legyenek a világpiacon. Annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon, fontosnak tartotta a marketing tevékenység élénkítését.

Ezzel egyetértve Feldman Zsolt, a VM helyettes államtitkára jelezte, hogy a bormarketing élénkítése érdekében rendeletmódosítást készített a szaktárca. A módosítás lényege az, hogy a bormarketinggel kapcsolatos felelõs döntéseket átvállalja a minisztérium a gyakorlatban egyébként sem mûködõ Bormarketing Bizottságtól, és jelentõsebb hatáskört ad az AMC számára is e területen, annak érdekében, hogy megváltoztassa a viszonyrendszert a bormarketing körül a jobb mûködés érdekében – írja az MTI.

Forrás:
Agromonitor
http://www.agromonitor.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Eco-maricork szintetikus palackzáró kifejlesztése
NextContinue
Íme, a magyar EU-elnökség borszállítóinak listája

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press