Bormarketing csúcstalálkozó Sopronban
Idén december 3-4. ünnepli tizedik születésnapját a Sopronban megrendezésre kerülõ Magyarországi Bormarketing Konferencia. A születésnapi rendezvényen különleges elõadásokon olyan információkkal és tapasztalatokkal lehet gazdagabb a hallgatóság, amelyek birtokába a „Kékfrankos fõvárosában” rendezett eseményen kívül nem kerülhet. Néhány példa „kóstolónak”:
– a londoni székhelyû Institute of Master of Wine elnöke, dr. Josef Schuller MW tart tükröt a magyar borok elé, hogyan is látják a hazai nedûket a külföldi fogyasztók,
– Dél-Amerikából érkezik Michael Cox, a Wine of Chile UK Ltd. igazgatója, aki elõadásában Chilét, a siker országaként mutatja be,
– a Kína Kanton tartományában élõ magyar üzletember Varga Péter a kínai borpiac sokszínûségét, a keleti fogyasztási szokások speciális vonásait tárja a résztvevõk elé,
– Németországból Ingrid Ortgies az Alexander Solution&Support tanácsadója osztja meg a hallgatósággal a hazai borok német piacra jutásának lehetõségeit.
A nemzetközi kitekintésen túl a hazai vonatkozásokról is Magyarország méltán legelismertebb szakemberei Szepsy István, Heimann Zoltán, dr. Gál Lajos borászok, és számos borral foglalkozó tapasztalt szakember a magyar borok eredetvédelmének és a Kárpát-medencei szõlõfajtákból készített borok piaci lehetõségeinek kérdéseit törekszik megválaszolni a szekcióüléseken.
Pálffy István borszakújságíró éjszakai kerekasztal-beszélgetést vezet majd az ágazatot érintõ aktuális kérdésekrõl.
A rendezvényhez ez alkalommal is különleges borverseny kapcsolódott a VI. VinoFem Európai Nõi Borbíráló Verseny, ahol kizárólag hazai es külföldi nõi borszakértõk választották ki a gyõztes borokat.