Beszámoló a IV. Magyarországi Bormarketing Konferenciáról
A soproni rendezvény szakmai része az elsõ két napon zajlott. A nyitó és záró plenáris ülések között egyidõben két-két szekcióülés várta az érdeklõdõket.
A csütörtöki ünnepélyes megnyitó után a résztvevõk megismerhették a magyarországiborfogyasztási szokásokat egy 2003-ban készült primer piackutatás alapján mind fogyasztói, mind termelõi oldalról.A márkázás szerepe a borágazatban elõadás érzelmektõl sem mentes hangulatúvá fokozódott az est folyamán, továbbá a hallgatóság megismerkedhetett az Eu forrástérképével és a francia borértékesítés tapasztalataival.
Az ülést borkostoló és fogadás követte, majd egy éjszakai kerekasztal-beszélgetés…
A második napon jómagam is részt vettem a konferencián, érdeklõdésem középpontjában az online marketing állt,szégyentelenül (nem udvariatlanul!) nem sok esélyt hagyva Az olasz bor sikerének nyomában szekciónak.
Az Újdonságok a bormarketingban szekcióülésen Szabó Attila az FVM SZBKI Kecskemét osztályvezetõje ismertetette meg a mintegy 50 fõt aBorvidéki stratégiákkal Magyarországon. Az elõadás anyaga ígéretek szerint hamarosan olvasható lesz Oldalunkon,biztos vagyok benne, hogy nem csak a helyszínen fogalmazódik meg hozzászólás, amihez a fórumunk is nyitva áll!
Két figyelemfelkeltõ, érdekes megjegyzés:
– Az alföldiek tették tönkre a Kunsági borvidék hírnevét, tegyék rendbe õk maguk! – dr. Sümegi József a Magyar Szõlõ ésBortermelõk Szövetségének és a HNT Marketing Bizottságának elnöke, a szekció vezetõje;
– Külön érdekvédelmi rendszerek lesznek?? – Dula Bence, Eger.
Dr. Fekete Mátyás egyetemi adjunktus (Nyugat-Magyarországi Egyetem) elõadásában bevezette a hallgatóságotaz online marketing egyes részeibe. Sajnos elég szomorú kép került felvázolásra. Az egyik keresõt használva gépeltebe a borvidékek szót, és a megjelenített találatok közül mutatott be egy párat, majd tekintettel a francia vendégekre, néhányfrancia oldal is bemutatásra került.
Összességében lehangoló volt a látvány. Évek óta nem frissülõ oldalak, elhalt link, az sem boldogított, hogy a francia design is a hõskort idézte…Nagyon nehezemre esett még csak végigülni is, hiszen azért ez messze van a mai magyar valóságtól! Örömmel látni,hogy a legkisebbek is nyitnak a web felé, törekednek az ilyen-olyan megjelenésre! Nem kell mindenhova forgó-pörgõ weboldal, de van néhány olyan alkalmazás,ami az online marketingrõl szól…
A teremben ülõk többsége a középkorú generációhoz tartozott. Sajnos a számítógép épp az õ korosztályuknak testidegen, remélem senki sem fordított hátat azzal,hogy ez az a nagy Internet? Minek? Úgysem mûködik, meg ennél még a kisunokám is szebbet rajzol…
Úgy éreztem meg kell védenem a magunk és mások netes munkáját (hogy az ingyenreklámról már neis beszéljek..), így mikrofonért nyúltam, melyet csöppet sem megasztáros ambíciók vezéreltek…
Linkgyûjtemény, bannercsere, keresõoptimalizálás, látogatottság, e-mail marketing, beférkõzõ reklámok, csak szavak jutottak rá hozzászólásomban az idõ korlátoltsága miatt…
Bízom benne, hogy egyetlen webdesigner sem látta amit én, ugyanis mérgében holnaptól törölné az összes grafikai alkalmazását a gépérõl!
Félreértés ne essék! Dr. Fekete Mátyás sem azért mutatta be ezeket, mert ennek ismeri a valóságot! Õ a világ legtermészetesebb módján használta a keresõt, és nézte meg a vezetõ találatokat.
Ebéd elõtt és után körbefutottam a Bor és Piac szakkiállításán, néhány kedves ismerõssel és új lehetõségekkel találkozva, sikerült is lekésni a kezdetét a következõszekcióülésnek… 🙂 A rendezvény keretében sor került egy címkeversenyre is, hááát, nehéz volt kiválasztani a legszebbet. Természetesen felkínálom a lehetõséget: üssön a kezemre és bökje meg a szemem minden egyes fotosop felhasználó!
Miképp is szól a bölcselet: az a szép, ami érdek nélkül szép… Az egyik üveg címkéje a kékfrankost tényleg elegánsan és szépen jelenítette meg, kár hogy közelebb kellettlépni a sötét palackhoz hogy jobban lássam… Ezért a \”második\” nyert nálam, amelyet fiatalos grafikájával inkább csak a fiatalabb korosztály emelne le a polcról.. \”Borcímke és marketing – szépség és hatékonyság\”
Aprópó címke: ebéd során találkoztam egy igencsak jó ötlettel: 6-8 oldalas hátcímke, Pécs környékérõl!
A Borértékesítési csatornák és Kultúra és Bor szekciók közül én inkább az utóbbira voltam a kiváncsi.Lakatos András a Bor és Zene rejtelmeibe vezetett be, majd Réz András esztéta gondolatébresztõés élvezetes elõadása következett. Kár, hogy csak mintegy harmincan hallgattuk, és gondolom a bormarketinges is kevés volt közöttünk… \”Mondanivalója\” hamarosan látható a Borászat.hu-n!A kulturális szekciót dr. Zilai János jogász, filozófus elõadása koronázta meg, egy szép történelmi és vallási idõutazás részesévé válhattam.
A borértékesítési szekció ülésébõl már csak a sommelier elõadást csíptem el, ami meggyõzött a személyes értékesítésvarázsáról a borok tekintetében is.
A záró plenáris ülés újfent átfogó marketing és Eu kérdéseket ölelt fel.A szervezõktõl ígéretet kaptam, hogy átküldik az elõadások anyagait, melyek így olvashatók lesznek az Önök számára is!Ízelítõül: hipermarketek és nagykereskedõk világa (nekem sajnos kimaradt, remélem benne lesz)!
A záróülést a soproni karácsonyi vásár fergetegében való séta, egy forralt bor és pince-party zárta.
Sok hasznos anyaggal tértem haza (a Kékfrankosról nem is beszélve), ezekbõl hamarosan jut majd az Oldalra is!
Szilvási Zsolt – Borászat.hu
Forrás: