Bemutatkozik a szekszárdi palack
Egy hároméves folyamat végeredménye az, hogy 2015 szeptemberében már közel húsz, a 2012-es és 2013-as évjáratból származó vörösbor került letöltésre a közös, szekszárdi palackba. Az eddig tartó idõszakban a helyi borászok egy kis csapata Eszterbauer János, a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke vezetésével dolgozott együtt azért, hogy kiválasszák a palack formáját és annak megjelenését, valamint a mindennek kivitelezésére képes hazai üveggyárat.
[tn_2_kozep.jpg]
A munkában részt vevõ Heimann Zoltán borász így nyilatkozott a kialakítás folyamatáról: „A borvidék borászatainak kínálata természeti adottságainkból fakadóan a vörösborokra épül. Fontosnak tartjuk ugyanakkor, hogy ebben a szegmensben se váljunk más nemzetközi vagy hazai stílusok követõivé, hanem saját, csak ránk jellemzõ utat alakítsunk ki. A kitörési pontot ezért mi az olyan helyi szõlõfajtákban és bortípusokban látjuk, mint a kadarka, a kékfrankos és a bikavér. Mivel pedig ezen borok az eleganciáról, a gyümölcsösségrõl és a fûszerességrõl szólnak, egyértelmû volt, hogy a burgundi palacktípus lesz számunkra az ideális választás. A szabványos palacknál hosszabb, extravagánsabb üveg mellett döntöttünk, amelyen kívülrõl négyszer körbefut a Szekszárd felirat, és látható rajta a borvidék logója.”
A megvalósítás folyamatához a példát a szekszárdi siller, a Fuxli jelentette, amelyet szintén a szekszárdi borászok egy szûkebb csapata alkotott meg, majd egy önkéntesen vállalható szabályzat elfogadása után tett nyitottá valamennyi, a borvidéken mûködõ pincészet számára.
A palackba olyan kadarkák, kékfrankosok és bikavérek kerülhetnek, amelyeket a tizenkét tagú, borászokból álló bizottság kétharmada elfogadott. A vakkóstoláskor alapvetõ elvárás, hogy az adott tétel hibátlan legyen, hogy fajtajelleget vagy borstílust képviseljen, valamint termõhelyi karaktert jelenítsen meg.
A palackot elõállító orosházi üveggyár értékesítési vezetõje, Szabó József a regionális palackban rejlõ lehetõségek kapcsán kiemelte: „Szekszárd ezzel a közös arculattal nemcsak itthon, hanem a nemzetközi piacon is sokat nyerhet, hiszen a kisebb pincészetek egyedi csomagolásaival szemben egy ilyen egységes megjelenés által a szekszárdi borok könnyebben felismerhetõek a fogyasztók számára.”