Bealkonyodik a borhamisításnak?
A kitörési pontot élelmiszereink és boraink számára a jobb marketing jelentheti: csak a jelenleginél hathatósabb promóciós eszközökkel lehet megismertetni termékeinket a széles fogyasztói rétegekkel az EU-ban.
Mindez azon a fõvárosi kerekasztal-beszélgetésen hangzott el, amelyen a magyar élelmiszerek és borok európai uniós esélyeirõl volt szó. A Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) elõcsatlakozási tanácsadója, Árpád Somogyi borainkkal kapcsolatban úgy vélekedett: az élelmiszerbiztonsági követelményeket és a rendelkezésre álló elemzõ módszereket alkalmazva már ma is megállapítható, hogy melyik bor melyik pincészetbõl származik. E módszerek alkalmazása a borhamisítás alkonyát jelenti majd Magyarországon – mondta, és hangsúlyozta: a magyar borok minõsége jó és az utóbbi években javult. A mennyiségi szemléletrõl azonban mindinkább át kell térni a minõségire. Évrõl évre egységes minõséget kell garantálni egy-egy terméknél.
Georg von Twickel, a szekszárdi Liszt Pincészet bortermelõje úgy vélte: ahhoz, hogy a magyar borok versenyképesek lehessenek Európában, átstrukturálás szükségeltetik, azaz új fajtákat kell telepíteni a magyar szõlõültetvényeken.
Forrás:
Petõfi Népe
http://www.petofinepe.hu