Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Az olcsóbb, mûanyag palackos borokból több fogyott a tavalyi évben

Az otthoni fogyasztásra vásárolt borok hazai piaca 2009-ben összességében mennyiségben 5 százalékkal nõtt, azonban ez a növekedés nem érzõdött a piac legnagyobb volumenét kitevõ üveges kiszerelésû szegmensnél. Miközben az üveges kiszerelésû borokból 9 százalékkal kevesebbet vásároltak a hazai háztartások, addig az egyre népszerûbb mûanyag flakonos borok háztartási vásárlásai 74 százalékkal növekedtek – állapítható meg a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló Háztartáspanel adataiból.

Ezzel a számottevõ növekedéssel a 2009-es évben már minden ötödik liter bort mûanyag palackos kiszerelésben vásároltunk meg, miközben az üveges kiszerelés aránya 81-rõl 71 százalékra esett vissza.

„Összességében 6 százalékkal nõtt a bort vásárló háztartások száma 2009-ben. A 4 millió magyarországi háztartás 52 százaléka vásárolt valamilyen üveges bort a tavalyi évben” – mondta el Sánta Zoltán, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzsere.

Több bort vásároltunk kisboltokban és kistermelõknél

A háztartások otthoni fogyasztásra a bor mennyiségének háromnegyedét a modern kereskedelmi egységekben – hipermarketek, szupermerketek, diszkontok, Cash&Carry-k – vásárolták. Ezekben az egységekben összességében 3 százalékkal csökkentek a vásárlások. Az összes megvásárolt mennyiség 15 százalékát kitevõ kisbolt csatornatípusban (láncba szervezõdött, vagy független kisboltok) 8 százalékkal vásároltunk több bort 2009-ben, mint az elõzõ évben. Emellett viszont jelentõsebb bõvülés volt tapasztalható a közvetlenül a kistermelõktõl megvásárolt borok mennyiségében, ahol 16 százalékkal vásároltunk többet.

Továbbra is a vörösbor a kedvenc

A fajták közül továbbra is a vörösbor a legkedveltebb hazánkban. Népszerûsége még tovább növekedett, hiszen miközben vörösborokból 15 százalékkal több, addig a fehérekbõl 15 százalékkal kevesebbet vásároltunk tavaly. 2009-ben jó évük volt a rozéboroknak is, hiszen 50 százalékkal több került a vásárlók kosaraiba ebbõl a borfajtából.

Édesszájú borfogyasztók

A magyar borvásárló továbbra is inkább édesszájúnak tekinthetõ, hiszen az összes megvásárolt bor 58 százaléka volt valamilyen édes, vagy félédes típusú bor. Ezen belül – ugyan enyhe visszaesést mutatva – továbbra is a félédes szegmens a nagyobb, amely a teljes háztartási vásárlások 42 százalékát tette ki tavaly. Az édes borok adják a piac 16 százalékát, a félédesekkel szemben tavaly jelentõsebb – 17 százalékos – növekedést mutattak.

A száraz borok közül a félszáraz mennyisége nõtt tavaly nagyobb mértékben – 14 százalékkal – és így már a teljes borpiacon 10 százalékot tesz ki. A száraz borokból – melyek az összes megvásárolt bor harmadát adják – szintén 4 százalékkal többet vásároltunk tavaly.

A GfK Csoport

A GfK Csoport lényegi tudást kínál az iparban, kiskereskedelemben, szolgáltató szektorban és a média területén mûködõ vállalatok számára a piaci döntések meghozatalához. Információk tárházát kínálja és tanácsadó szolgáltatást nyújt három fõ szektorban: Custom Research, Kereskedelem és Technológia, valamint Média. A világ negyedik legnagyobb piackutató vállalata 100 országban több mint 10 000 alkalmazottal áll ügyfelei rendelkezésére, közülük közel 100-an Magyarországon dolgoznak. A GfK Csoport forgalma 2009-ben 1,16 milliárd eurót tett ki. További információért keresse fel honlapunkat a www.gfk.com címen, vagy kövessen minket twitteren: www.twitter.com/gfk_group.

Forrás:
[hirszerkeszto]

Post Tags: #palackos és kannás bor

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Tokajban mûvészet jó bort találni
NextContinue
Szõlõvédelem felsõfokon

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press