A magyar borok mellett a vecsési savanyúság is népszerû Berlinben
A világ legnagyobb szabású mezõgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti vásárán, tovább emelkedett a látogatók száma: a tíznapos rendezvényen több mint 415 ezren vettek részt. A gasztronómia szerves része Magyarország arculatának és kommunikálni kívánt erõsségeinek, ezért a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum idén is részt vett az eseményen.
A berlini rendezvény az agrárdiplomácia egyre fontosabb fóruma is. A kiállítás ideje alatt hetedik alkalommal tartották meg az agrárminiszterek csúcstalálkozójának is nevezett Globális Élelmezési és Mezõgazdasági Fórumot (GFFA), amelyen földmûvelésügyi miniszterünk is részt vett. Dr. Fazekas Sándor a standon fogadta Christian Schmidt német agrárminisztert, Michael Müllert, Berlin polgármesterét, valamint Sharon Dijksma holland mezõgazdasági minisztert és delegációját. Január 20-án a berlini agrárdiplomata klub tagjai (a német szövetségi államok mezõgazdasággal foglalkozó képviselõi és újságírók) látogatták meg a standot.
A magyar bor ismertsége és népszerûsége töretlenül növekedik. Az utóbbi két évet együttvéve a német piacon elért bevétel 25 százalékkal nõtt, tavaly nagyjából 15 millió eurót (4,6 milliárd forintot) tett ki, az idén augusztus végéig pedig meghaladta a 11 millió eurót. Ezen a kiállításon is ugrásszerûen nõtt a látogatók érdeklõdése a magyar borok iránt.
Rendkívüli népszerûségre tett szert a vecsési savanyúság: a kiállításon megjelenõ cég termékeit várhatóan több élelmiszerboltban és a legnagyobb berlini piacokon is árulni fogják. A látogatók továbbra is szívesen vásárolták a magyar pálinkát, kolbászt, szalámit, a kézmûves kecske- és juhsajtot, s töretlen népszerûségnek örvendett a magyar csárda is.
Forrás:
Objektív Hírügynökség
http://www.objektivhir.hu