Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

A magyar borok esélyei az amerikai piacon

Dán Károly New York-i magyar konzul úgy vélekedett: megfelelõ koordinációval és hosszú távú elkötelezettséggel minden feltétel adott, hogy a magyar borok sikeresek legyenek az amerikai piacon. Rámutatott: azok az országok, amelyek az elmúlt 20 évben sikeresen betörtek boraikkal az USA-ba, hosszú távú stratégiával érték el céljukat. A New York-i magyar konzul példaként említette az ausztrál, az új-zélandi és a chilei modellt.

Ahhoz, hogy valaki belépjen egy annyira szabályozott és szervezett piacra, mint az amerikai, elengedhetetlen, hogy legyenek USA-beli kapcsolatai, amelyek szakmai háttérrel és presztízzsel rendelkeznek – hívta fel a figyelmet Dán Károly. A New York-i magyar konzul szerint a magyar borvidékek elõ tudják állítani a kellõ mennyiségû és minõségû bort, amivel már érdemes piacra lépni. Ehhez azonban össze kell fogniuk a borosgazdáknak – mutatott rá.

Megjegyezte: az amerikai ízlést erõsen befolyásolja a kaliforniai Napa-völgybõl származó borok minõsége. Tiffán Zsolt (Fidesz-KDNP) országgyûlési képviselõ, a parlament mezõgazdasági bizottsága szõlészeti és borászati albizottságának elnöke arról szólt, hogy a magyar bormarketing még igencsak fejlesztésre szorul. A politikus a „keleti part” meghódításának lehetõségét abban látja, ha borvidéki szinten integrálódnak a kistermelõk, és így jól pozicionált borok kerülnek a piacra, amelyek megalapozzák a borvidékek „nagy” borainak fogadtatását.

A pécsi tanácskozáson részt vett George Pataki, New York állam volt kormányzója is, akit Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester fogadott a városházán. A megbeszélésen a Kodály Központban tartott bormarketing tanácskozás tapasztalatait értékelték. Egyetértettek abban, hogy a magyar borászatnak nyitnia kell az új piacok felé, de az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minõséggel és jól szervezett marketingmunkával lehet sikereket elérni. Reményüket fejezték ki, hogy a Pécsett rendezett tanácskozás az elsõ lépése a magyar bor Amerikát meghódító útjának.

Forrás:
HVG.hu
http://www.hvg.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
A Magyar Tudományos Akadémia Országos Minõsített Borversenye
NextContinue
Chianti Classico DOCG

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press