A magyar borászok egyre nehezebb helyzetben
Immáron tizedik alkalommal tartják meg a Sopronban pénteken záruló Magyarországi Bormarketing Konferenciát.
– A két nap alatt a magyar bor- és szõlõágazat képviselõi Sopronban foglalják össze a 2009-es év történéseit, valamint megbeszélik a jövõbeli terveket, legfontosabb teendõket – mondta el a konferencia helyszínén portálunknak Rigler Zsolt, a szervezõ Bormarketing Mûhely Nonprofit Kft. ügyvezetõ igazgatója. – A jelenlegi gazdasági helyzetben a hazai borászok mind belföldön, mind külföldön a piaci pozícióik megõrzéséért egyre keményebb harcot vívnak. A belpiaci érvényesüléshez, valamint a magyar fogyasztók igényeinek kielégítéséhez fontos, hogy a borászok tudjanak együtt gondolkodni.
Éppen ezért ebben a témában szekcióülés is lesz, valamint hazai és külföldi példákon keresztül mutatjuk be a neves borászok helytállását és tapasztalatait. A Soproni borvidék borászainak összefogása egyébként példaértékû.
A magyar elõadók mellett szakemberek érkeztek Kínából, az Egyesült Királyságból, Németországból, valamint Ausztriából. A nemzetközi kitekintésen túl elõadások lesznek a magyar borok eredetvédelmérõl, valamint a Kárpát-medencei szõlõfajtákból készített borok piaci lehetõségeirõl is. Pálffy István bor-szakújságíró pedig éjszakai kerekasztal-beszélgetést vezetett tegnap az ágazatot érintõ ak-
tuális kérdésekrõl.
A rendezvényhez a VI. VinoFem Európai Nõi Borbíráló Verseny kapcsolódott, ahol kizárólag hazai és külföldi nõi borszakértõk választották ki a gyõztes borokat. Az eredmények: nagy arany minõsítésben részesült a tokaji Sajgó Pincészet 2001-es aszúja, valamint a cseh Radomil Baloun 2008-as Hibernalja. A soproni Iváncsics Zoltán 2007-es merlot-ja arany, 2007-es kékfrankosa ezüst helyezést ért el. Az ugyancsak soproni Roll Pincészet 2007-es kékfrankos bora ezüstdíjat kapott.
Forrás:
kisalfold.hu
http://www.kisalfold.hu