A magyar bor érdekeit képviselték Kanadában
Kanadában az alkoholkereskedelem állami monopólium, ezért fontosak az államközi kapcsolatok. Aki be tud kerülni erre a nagy méretû piacra, az tartósan ott is maradhat. Éppen ezért van nagy jelentõsége – tette hozzá a polgármester -, hogy mind a kanadai alsóház elnöke, Peter Milliken, mind pedig Szili Katalin házelnök egyetértett abban, hogy kapjanak több lehetõséget a magyar borok a kinti megjelenésre. A Magyar Borvárosok Szövetsége valamikor a jövõ év elsõ felében megszervezi kanadai borkereskedõk magyarországi, ezen belül szekszárdi látogatását.
Csak Ontario államban évente mintegy 3,6 milliárd dollár az éves minõségi borfogyasztás. A kevésbé minõségi még ennél is több. A kint szerezett tapasztalatok alapján jó esély van arra, hogy a magyar borok érdemben is megmérettessék magukat a kanadai piacon. A borkultúra magas színvonalon áll. A két legismertebb sommelier is magyar származású. Ennek ellenére alig van magyar bor a piacon.
– Amint meghallották, hogy Szekszárd, mondták, hogy kékfrankos. Láttam a kanadaiak szemében a felismerést, majd szánalmat – fogalmazott a polgármester. Kiderült, hogy a Hungarovin kommersz bort forgalmaz ezen a néven literes, csavaros üvegben. Egy nagy borszaküzletben nagy mennyiségben vannak ausztrál, chilei borok. Erre a részlegre egy fajtából 150 ezer palack bor szükséges. A szaküzlet egyharmadában pedig sokféle borvidékrõl árulnak kisebb mennyiségben, de minõségi bort. Ebben a kategóriában már negyvenezer palackkal megjelenhetne a szekszárdi bor. Jellemzõ, hogy ebben a részlegben több bolgár, montenegrói vagy osztrák bor volt, mint magyar. Tudatos építkezés szükséges ahhoz, hogy a magyar bort megismerjék a Kanadában. Ennek elsõ lépése lehet a kereskedõk magyarországi látogatása.
Forrás:
Teol.hu
http://teol.hu