A HNT nem akar új bormarketig szervezetet
A testület álláspontja szerint amennyiben az idei bormarketing feladatok ellátására kiírt közbeszerzési pályázatot, a szõlõ és bor ágazatot reprezentatív módon képviselõ pályázó nyerte el, úgy nem új szervezet kialakítására, hanem a kitûzött marketing feladatok haladéktalan megoldására van szükség.
A témát azt követõen vitatta meg a HNT vezetõ testülete, hogy a Magyar Szõlõ- és Bortermelõk Szövetsége (MSzBSz) korábban azt javasolta, miszerint egy új, közösségi bormarketinggel foglalkozó szervezetet, egy új „közösségi bormarketig kft.-t” hozzanak létre. Az ügy elõzménye, hogy az alapítók a múlt év végén tartott közgyûlésen úgy döntöttek: a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. kezdeményezze a felszámolását. A kft.-t azért számolják fel, mert a társaság 10 millió forintot meghaladó adósságot halmozott fel, amelyet az alapítók saját forrásból már nem tudtak finanszírozni.
A HNT elnöksége csütörtökön tartott ülésén áttekintette a kérdéskört, és alapos mérlegelés után döntött az MSzBSz ajánlatának elutasításáról. Annak ismertében tette ezt , hogy az IDCM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. nyerte el az Agrármarketing Centrum (AMC) által a magyar közösségi bormarketing idei elsõ féléves szervezésére kiírt közbeszerzési pályázatot.
Hozzátették: az IDCM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. által elnyert megbízás csak ez idei év elsõ hat hónapjára szól, a forgalombahozatali járulék rendszer anomáliái pedig átfogó, széleskörû áttekintést és rendezést igényelnek.
A magyar közösségi bormarketingre várhatóan 2010-ben is a tavalyihoz hasonlóan, mintegy 700 millió forint áll rendelkezésre.
Az elnökség áttekintette a legutóbbi, tavaly novemberi ülés óta eltelt idõszakot, és elfogadta az ügyvezetés beszámolóját. Jónak ítélte a borminõsítés díjainak mérséklésére, és a termékleírások forrásainak biztosítására tett HNT javaslatokat.
Forrás:
metropol
http://www.metropol.hu