A Hilltop exportálja a legtöbb magyar bort Nagy-Britanniába
Az Ászár-Neszmélyi borvidék reneszánszát elindító vállalkozást 1991 elején hozta létre négy hazai szakember: Keresztury Éva és Török Imre többségi, Storcz Judit és Kamocsay Ákos kisebbségi tulajdonosok, akik jelenleg is a cég managementjét alkotják. A társaság évi árbevétele megközelíti a 3 milliárd forintot.
A Hilltop borászat mintegy ötvenféle minõségi bort készít, termékpalettáján a hungarikumok és világfajták egyaránt megtalálhatóak. A borkereskedelemben világszerte új fejlemény a márkaépítés. A Hilltop alkalmazkodva ehhez a világtendenciához az elmúlt években több termékcsaládot fejlesztett ki és mutatott be idehaza és külföldön a borbarátoknak.
A születésnapi rendezvényen Török Imre, a zrt. elnöke elmondta: az eltelt 15 évben 100 millió palack bort exportáltak Nagy Britanniába. A cég alakuláskor 281 ezer forint volt az eszközállományuk, ma 5 milliárd forint. Az induláskor 4 fõt foglalkoztattak, ma 150 fõ az alkalmazotti létszám. Termékeik 90 százalékát exportálják és 10 százalék kerül belföldi értékesítésre.
A mai magyar borászat egyik élenjáró vállalkozása 2004-ben nyerte el a „MAGYARORSZÁG KIVÁLÓ PINCÉSZETE” címet. A társaság legnagyobb beruházást igénylõ, legintezívebb fejlesztései az 50 – 50.000 hl tárolókapacitású neszmélyi és császári borászatok felépítéséhez és az 1995 óta folyamatosan végzett szõlõtelepítési programhoz kapcsolódnak. Napjainkig több mint 560 hektár telepítése valósult meg, – a magánvállalkozások között a legnagyobb -, amelybõl 400 hektár fehérszõlõ a neszmélyi, míg 160 hektár kékszõlõ a szekszárdi borvidéken található. A beruházások eredményeként az ültetvények fokozatosan termõre fordulnak, így 2007-ben a Hilltop borok már közel 80%-ban saját szõlõbõl készülnek. A társaság szõlõtelepítésre mintegy 3,2 milliárd forintot költött,melybõl mintegy 1,1 milliárd forintot támogatásként kapott.
A borászat egyedülálló abban is, a legtöbb magyar palackozott bort exportálja Angliába. Évi 7 millió palack bor termelésébõl, több mint 6 millió palackot. A világ legkeményebb borpiacára, ahol a földkerekség legjobb borászatai versenyeznek a fogyasztókért. A Hilltop borok a hazai fogyasztók körében is egyre népszerûbbek. 2005-ben nyolcszázezer palack fogyott belõlük itthon, közel 15 %-kal több, mint az azt megelõzõ évben. E termékek megtalálhatók szinte valamennyi áruházlánc polcán, a jelentõsebb éttermekben, borszaküzletekben, és a Malév gépek fedélzetén is.
A cég borai utáni keresletet jelzi, hogy exportpiacaik tovább bõvültek és jelenleg már Kanadába, Japánba, az USA-ba és Lengyelországba is szállítanak. Továbbá kifejlesztettek egy Törköly pálinkacsaládot és a közelmúltban boraik új kiszerelésben is megjelentek a piacon. A Bag-In-Box, amelyet magyarul BORZSÁK-nak neveztek el. A BORZSÁK egy csappal ellátott erõs külsõ kartonban található, és többrétegû fóliából hegesztett aromazáró zsák, amely a vákuumhatás révén képes arra, hogy a bor a bontott csomagolásban is megõrizze minõségét, illatgazdagságát. A praktikus csapmegoldás egyszerûvé és hangulatossá teszi a kitöltést és a fogyasztást.