Wines of Hungary – Neve van, arca még nincs a magyar bornak
„A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelõen pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t” – nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetõje.
A márkanév egyébként nem újkeletû, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.
A Wines of Hungary ugyan egyelõre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az õszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.
„Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz” – tette hozzá Nemes Richárd.
Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítõben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylõ weboldal.
A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvû weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékû befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervezõ, egy IT-szakértõ és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak – olvasható a Kreatív Online-on.
Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyõmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.
A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemzõ szõlõfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelû, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsõsorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben elõállított fajtaborok és házasítások – a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot – szerepelnek. A world-class kategória nevébõl eredõen világfajtákból készült, kivételes minõségû, felismerhetõ borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.
„A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevõktõl függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szûkkörû borvacsorán” – magyarázta Nemes Richárd.
Az ügynökségek egyébként további „boros-tenderekre” is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerûsítõ kampány, de az ideihez hasonlóan jövõre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.
Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.
Forrás:
elelmiszer.hu
http://www.elelmiszer.hu