VI. Magyarországi Bormarketing Konferencia
Új tendencia, hogy a fogyasztói individualizmus erõsödik, a személyre szabott termékek, szolgáltatásokiránti igény nõ. Szükségessé válik a folyamatos párbeszéd a fogyasztóval, az interaktív marketingeszközeinek alkalmazása. A vásárlási döntésben egyre nagyobb szerepet játszanak az emocionálistényezõk, az értékek, a kulturális háttér szerepe elõtérbe kerül. Fontos, hogy mindezt szem elõtt tartsuka bormarketing területén, a különféle szintû marketing stratégiák megvalósítása során.
Ez évben a VI. Magyarországi Bormarketing Konferencián keressük az országos bormarketing újútjait, célcsoportjait, és az ágazat szempontjából kiemelten fontos Boriroda jövõbeni stratégiájátismerjük meg. Különösen érdekel minket, hogy az iroda milyen piacokon, milyen marketingkommunikációspolitikát tervez.
A Konferencián szó esik az európai borok versenytársainak stratégiáiról, az újvilági és bolgárborstratégiákról. Ez évben új külpiaci lehetõségeket keresve Közép-Európa piacaira fókuszálva csehés lengyel elõadók mutatják be országaik borfogyasztási tendenciáit.
Szeretettel hívjuk és várjuk 2005. december 1-2. között Sopronba, a VI. Magyarországi BormarketingKonferenciára!
A konferencia fõvédnöke: Gráf József földmûvelésügyi és vidékfejlesztési miniszter
Részletes program
December 1.
14.00 Ünnepélyes megnyitó
14.30-18.30 Plenáris ülés
1. A magyar borágazat helyzete és jövõképe
Dr. Gárdosi Péter – Harcz Zoltán
FVM Agrárpiaci Fõosztály
2. Új utakon az országos bormarketing – A boriroda jövõbeni stratégiája
Módos Péter – dr. Urbán András
Magyar Bor Akadémia, elnök – Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, fõtitkár
3. Bormarketing a stratégia szemszögébõl
Dr. habil Józsa László Csc., egyetemi docens
Széchenyi István Egyetem, Marketing és Menedzsment Tanszék, tanszékvezetõ
4. Az érték a mérték – a pincében is
Dr. Kandikó József,
Modern Üzleti Tudományok Fõiskolája, fõigazgató
5. Cseh borpiaci lehetõségek
Dr. Mezõ Gyula Magyar Köztársaság
Csehországi Nagykövetsége, Kereskedelmi Iroda, irodavezetõ
6. A palackzárás forradalma.
Alternatív palackzárási módok jelenlegi helyzete a borpiacon
Ronald Vanderstichel
Nomacorc SA, Retail Manager
19.30 Fogadás, borkóstoló, zene, vigadalom
22.30 A bor beszél belõlünk – éjszakai kerek asztal-beszélgetés
Viniczai Sándor, bor-szakújságíró
December 2.
9.30-12.00 szekcióülések
I. szekció: Borturizmus kiaknázatlan lehetõségei
Szekcióvezetõ: Patyi Elemér
Nyugat-Dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság, elnök
1. Bor és Gasztronómia Éve 2006
Kelecsényi Ágnes
Magyar Turizmus Rt.,
marketing vezérigazgató-helyettes
2. Események szerepe a bormarketingben
Dr. Papp János – Szabó Zoltán – Sárik Ferenc,
Szent István Egyetem GTK Marketing Intézet
3. Etyeki bormarketing
Rókusfaly Pál
Roxer Produkció, ügyvezetõ
4. Kékfrankos Nyár
Bednárik Éva – Rigler Zsolt
Bormarketing Mûhely Kht.
irodavezetõ; ügyvezetõ
II. szekció: Újvilági borstratégiák
Szekcióvezetõ: Dr. Botos Ernõ Péter
Szõlészeti Borászati Kutatóintézet,
fõigazgató
1. Újvilági borstratégiák
Dr. Botos Ernõ Péter
Szõlészeti Borászati Kutatóintézet,
fõigazgató
2. A dél-afrikai borstratégia
Konkoly Mihály
Szent István Egyetem, Ph.D. hallgató,
Pannon Tokaj Kft., értékesítési vezetõ
3. Új-Zéland borstratégiája
Philip G. Gragan
Új-Zélandi Bor Szövetség, igazgató
4. Ausztrál stratégia a világ piacon
Peter Hayes, Southcorp Ltd.,
grower relations manager
12.00-13.15 Ebéd
13.30-17.30 Plenáris elõadások
Lokális és regionális klaszterek képzõdésének lehetõségei a borszektorban
Dr. Lehota József, egyetemi tanár,
Szent István Egyetem GTK Marketing
Intézet, intézetigazgató
Bolgár borok útján
Christo Boevsky, National Wine and
Spirituous Beverages Research Institute,
Executive Director
A magyar borászatok imázsépítõ tevékenysége
Dr. Hofmeister-Tóth Ágnes – Dr. Totth Gedeon Budapesti Corvinus Egyetem,
egyetemi docens – FVM AMC Kht.,
tanácsadó
Lengyelország borpiaci lehetõségei, veszélyei
Janusz Walczak
Skarbnica Winnic, ügyvezetõ
Hogyan lehet lemérni a vevõi elégedettséget
– Vevõi elégedettség, mint piaci érték
Tonk Emil, Magyar Marketing Szövetség, alelnök, Studium 2000 Kft.,
ügyvezetõ
18.00 Pince party
Jelentkezési Lap (.pdf) 166 kB