Vébészünnapon borszerdázzunk!
A tavalyi BORSZERDA nagy sikerét követõen idén a Közösségi Bormarketing Alap támogatásával négyszer tartanak BORSZERDÁT az akcióhoz csatlakozó éttermek, amelyek vállalják, hogy az itallapjukon szereplõ magyar borokat féláron kínálják vendégeik számára.
Ezeken a napokon a részt vevõ éttermek nemcsak kedvezményes áraikkal, hanem a kitüntetett borokhoz komponált menüikkel is kedveskednek vendégeiknek. A focivébé szünnapjára, június 30-ára idõzített elsõ BORSZERDÁN az esemény gazdája, a Közösségi Bormarketing Alap a magyar fajtákat állította az események középpontjába. A csatlakozó éttermek tehát olyan menüsorokat álmodtak meg, amelyek kivételes kulináris élményt jelenthetnek a tipikusan magyar szõlõfajták kitûnõ boraival párosítva. A beérkezett menütervek közül neves borászokból, vendéglõsökbõl és szakírókból álló zsûri választja ki a legizgalmasabb, legharmonikusabb kombinációkat. A legjobb húsz menüsort kínáló étterem kiemelt helyet kap a borszerda.hu honlapon.
„Négy alkalom – négy tematika, és az ételekhez csupa kiváló magyar bort társítanak” – mondja Buday Péter mesterszakács, a zsûri tagja. – Hangsúlyozzuk a bor sokszínûségét, vagyis hogy egyszerre tud az ünnepek itala lenni, miközben helye van a mindennapi gasztronómiában is. A menüvel pályázó mintegy félszáz étterem is eszerint komponálta meg az ételsorokat.”
A borszerda.hu honlapon a jövõ heti rendezvényre csaknem 200 étterem regisztrált, és pincészetek, nagykereskedõk is szép számmal csatlakoztak.
„Pincészetünkben a tavalyi gyakorlat szerint most is külön „borszerda-portfólióból” válogathattak partnereink – mondta Kamocsay Ákos, a Hilltop Neszmély fõborásza, aki szerint fontos, hogy minél többen döntsenek a bor mellett az étkezéseknél, hiszen a bor finom és egészséges kísérõje a jó ételeknek.
A tematika szerint a június 30-i esemény a „hazai fajtákról, magyar borkülönlegességekrõl” szól, az augusztusi a könnyû fehérekrõl és a rozékról, az õszi a testesebb fehérekrõl és a könnyû vörösekrõl, az utolsó pedig az új borokról és a karácsonyra szánt nemes italokról.
A BORSZERDÁK kommunikációs partnere a Magyar Turizmus Zrt.