Van egymilliárdjuk, de nem tudják, mire költsék
Több mint egymilliárd forint halmozódott fel a borászok kötelezõ befizetéseibõl (az eladott borok utáni literenkénti 8 forint) töltõdõ közösségi bormarketing kasszában. A pénz felhasználásáról azonban egyelõre nagy a bizonytalanság.
A rendszer indulásakor a piaci szereplõk egyezségével létrehozott Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. közben eladósodott, a felszámolása folyamatban van. A borász szervezetek közötti egyetértés azóta felbomlott, a Magyar Szõlõ- és Bortermelõk Szövetsége (MSZBSZ) által alapított társaságot a többiek egyelõre nem fogadják el.
Tornai Tamás MSZBSZ-elnök szerint a kiegyezésen túl szükség lenne a jogi és szervezeti keretek megváltoztatására is. A magyar közösségi bormarketing körüli bizonytalanság és a hiányzó szabályozások azt eredményezték, hogy a résztvevõk (az Agrármarketing Centrum, a Közösségi Bormarketing Kft., és a Bormarketing Bizottság) önmaguk próbálták definiálni saját hatás-, illetve feladatkörüket – állítja Tornai Tamás.
Forrás:
teol.hu
http://www.teol.hu