Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Van-e értelme az Alföldön a bormarketingnek?

Keresztes József:

Mivel üzletileg nem látják hasznát a borászatok ennek az országos eseménynek, ezért nincs nagy vonzalmuk részt venni benne. Ez egyébként is fõként a családi borászatoknak van kitalálva, a nagy kunsági borászatoknak a borturizmus fejlesztése nem tartozik a céljai közé. A Kunsági Hegyközség egy hivatal, a marketing munkát a Duna Borrégióû Borút Egyesület végzi.

Erdõsi Mária:

Gyakorlatilag nincs értelme a Duna Borrégióban egy-két kivételtõl eltekintve a borászatoknak részt venni a Nyitott Pince akcióban. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján bebizonyosodott, hogy az emberek nem mozdulnak csak azért, hogy meglátogassanak egy pincét. Ahhoz, hogy a turisták elinduljanak további attrakciókra van szükség.

Egyesületünk április 23-án egy Szent György napi nyitott pince akciót szervezett a tagjainak, ahol is 13 pincészet közül több esetben rendkívüli érdeklõdés övezte az eseményt, de bizony vol ahová senki sem ment el. Be kell látni, hogy a nagyobb rendezvényekhez nem elég csatlakozni, mindenkinek a maga térségében önálló marketing tevékenységet kell kialakítani a helyi lehetõségek figyelembe vételével.

Ön szerint van-e értelme egyáltalán a borturizmus erõltetni, miközben az elmúlt évek befektetései gyakorlati hasznot nem hoztak?

Az elmúlt években jelentõs változás következett be a Duna Borrégiós borászatok ismertsége terén, az egyesületünk ezt például a különbözõ borvásárokon való közös megjelenésekkel, – amikor a tagjaink borát egy standnál fogyaszthatják a fesztiválozók – próbálja tovább erõsíteni. Aminek a hatására reméljük, hogy a forgalomnövekedést látva a borászatok is üzleti fantáziát látnak a borturizmus felé való ellépésben.

Egyelõre tudomásul kell venni, hogy bár a Duna Borrégiós borászatokban mára számtalan kiváló bor készül, de amíg csupán a földrajzi elõítélet miatt a vásárlók arra vannak kódolva, hogy például egy Cannes-ban aranyérmes rozé bor helyett egy másik tájegység borát veszik meg, miközben az még valószínûleg drágább is, addig nagyon sok mindent meg kell tennünk, hogy visszaállítsuk a borvidékünk elismertségét.

Forrás:
Hírös.index
http://hirosindex.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Nyitott Pince Napok
NextContinue
Összeállt a 11. VinAgora borverseny nemzetközi és hazai zsûrije!

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press