Valódi koccintás – borkaland.hu
Így bukkantunk a borkaland.hu-ra, amely a legújabb internetes oldal bor témában, és, hogy lássák, mi nem csak inni szeretünk, hanem bizony rém kulturáltak is vagyunk, megnéztük, milyen.
Számos borral foglalkozó blog, weboldal mûködik Magyarországon. Vannak informatívak, és kevésbé igényesek egyaránt. Összességében azonban elmondható róluk, hogy nagyjából segítenek eligazodni a fesztiválok, pincék környékén, és ki lehet igazodni a segítségükkel a borvidékek között is. Egy újabb, a többire minden szempontból hasonlító tematikus oldal létrehozásában nem is látnánk fantáziát, azonban, ha valaki továbbgondolja, mit is szeretne kapni egy hazai borivó a neten, akkor nem is olyan nehéz rájönni, mi hiányzik. Vagyis immár csak hiányzott.
Nyilván szükség van arra, hogy a borkedvelõ közönség megtudhasson mindent kedvenc termelõjérõl, vidékérõl, fajtájáról, és évjáratáról egyaránt. Emellett természetesen a komolyan érdeklõdõ, igényes borivók már csak olyanok, hogy szeretnek elbeszélgetni a borásszal, így keresik a borfesztiválokat, ahol a találkozás létrejöhet. Egyetlen dolog van a találkozásnál és az ivásnál, amit egy valódi borkedvelõ ki nem hagyna semmi pénzért, mégpedig az, amikor a borásszal a saját birtokán lehet találkozni, sõt vele együtt inni.
Ezen kívül jól jöhet, ha – miután többségében csak szaküzletekben, vagy a termelõnél kapható italokról beszélünk – a kedvenc palackok megrendelhetõek online is (ilyen a borkaland.hu-n sincs jelenleg). Nos, ha megvan a magazin jelleg, esetleg lehet vásárolni, és kicsit belegondolunk a mai web világába, már csak két dolog hiányzik egy korrekt boros portálhoz. Az egyik egy usb-n csatlakoztatható periféria, amelynek segítségével olyan bor folyik a számítógépbõl, amilyet a felhasználó bejelöl az oldalon, a másik pedig egy közösségi rész.
Nos, a borkaland.hu, ha az elsõ gondot még nem is oldotta meg, a másodikra kísérletet tesz, ugyanis június közepén elindítják Magyarország elsõ közösségi borkedvelõ oldalát. Azt ígérik, hogy a regisztráltak eszmét cserélhetnek az elfogyasztott borokról, értékelhetik õket, képeket tölthetnek fel az élményeikrõl, satöbbi.
Mindez igen jól hangzik, de persze csak akkor, hogyha a borkaland.hu rövid idõ alatt képes nagyszámú, aktív felhasználót összeszedni. Bizonyára ennek érdekében indították be azt a kampányt, amelyet már mi is emlegettünk az elején. Nos, a honlap a Nemzeti Bormarketing Program támogatásával készült, onnan a lé, a tartalom egy részét pedig valószínûleg a Bormaketing Kht. oldaláról szedik, a másik feléért pedig bizonyára az impresszumban feltûntetett kommunikációs ügynökség felel.
Az oldalon jópofa kalandtervezõ szolgáltatás mûködik, amelybe csupán azt kell betáplálni, hogy mikor, hová, mennyi idõre szeretnénk borozni menni, és persze megjelölhetjük, hogy mihez lenne még kedvünk a környéken, a pincézésen kívül, és persze, hogy miféle szálláson szeretnénk kipihenni a kóstolást. Azt nem tudjuk, mitõl függ, hogy az egyes borvidékeken melyik pincét ajánlja a borkaland.hu, de érzésünk szerint az adatbázis még bõvítés alatt lehet.
Persze az igazi az lenne, hogy a felhasználók ajánlhatnák a legjobb borozó helyeket, és nem csak az élményeket, hanem a boraikat is megoszthatnák egymással online. De erre egyelõre szintén nem találtak még megoldást. Szerencsére. A web így csak a tervezgetésé és a nosztalgiáé, a koccintás valódi.
Forrás:
Footer.hu
http://footer.hu