Újabb balatoni kampány indult
A Badacsonyi Kör és a VSOP Balaton-felvidék azt tûzte ki célul, hogy akárcsak Európa vezetõ borvidékein (Franciaországban vagy Olaszországban), a Balaton melletti vendéglátóhelyeken is szinte csak helyi borokat lehessen kapni – írja tudósításában az MTI. A Badacsonyi Kör egyfajta bormûhely: legfontosabb célja, hogy Badacsony megtalálhassa helyét a hazai és nemzetközi borvidékek között. Az adott tájegységre jellemzõ gasztronómia a helyi borokkal kiegészülve nyújt igazán teljes élményt. Abban kérik a Balaton környéki vendéglátószakma segítségét, hogy részesítsék pozitív diszkriminációban a balatoni borokat és a helyi alapanyagokból készült ételeket.
A magasabb, minõségi borkultúra a rendszerváltást követõen elõször más borvidékeken jelent meg, Badacsonyban és a Balaton-felvidéken csak az elmúlt években történt meg a szemléletváltás. Mostanra azonban kialakultak a borfogyasztási szokások a Balaton-parton, és a korábban jobban bevezetett borokhoz ragaszkodnak a vendégek. Az új akcióval – amelyhez gasztronómiai partnerek is csatlakoztak – ezeket a szokásokat szeretnék megváltoztatni, és a helyi kínálatban hangsúlyosabban megjeleníteni a balatoni borokat.
A Balatoni bort a Balaton-partra! akcióprogram keretében a nyolc borászat saját kapcsolatrendszerén keresztül, következetes kommunikáció és rendezvények útján, illetve közös ajánlatokkal igyekszik minél több Balaton-parti hotelt és vendéglátóhelyet megnyerni az ügynek – derül ki az MTI összeállításából.
Forrás:
mmonline
http://www.mmonline.hu