Tokaji grafikus nyerte meg a Furmint Február logópályázatát
[tn_2_bal.jpg] A bevezetõ évnek tekintett 2010 után, jövõ év elején az ötletgazda Vinoport.hu még több emberhez szeretné eljuttatni a furmintfogyasztásra buzdító üzenetet. A mind több partner bevonása érdekében szükségesnek tûnt egy logó létrehozása, ezért augusztus végén a szervezõk pályázatot hirdettek, amelyen 83 grafikus és grafikus jelölt indult el, közel 200 munkával. A versenymunkák közül egy héttagú zsûri választotta ki a gyõztest, amelynek tagjai:
Bodó Judit, a fiatal borászgeneráció elismert tagja, a Bott Pince borásza
Diószegi Dezsõ, vezetõ hazai borkereskedés, In Vino Veritas kereskedelmi vezetõje
Gazda Albert, az Index Kultúra rovatának vezetõje, az Albertgazda.blog.hu szerzõje
Ipacs Géza, hazánk legelismertebb boros címke tervezõje, az Apacs Stúdió vezetõje
Kézdy Dániel, a Vinoport.hu Online Bormagazin lapigazgatója
Szepsy István, 2001-ben az Év Bortermelõje, meghatározó tokaji borász
Tálos Attila, vezetõ hazai borkereskedés, a Bortársaság ügyvezetõje
Zwack Izabella, a Zwack Izabella Borválogatás és a Dobogó Pincészet tulajdonosa
A zsûri egy személyes találkozón három logót emelt ki a beküldöttek közül, amelyek Ipacs Géza javaslatai alapján kerültek átdolgozásra. Végül a visszaküldött három pályázat közül Szentirmai Zsolt mûve bizonyult a legjobbnak. A Tokaji borvidéken,
Sárospatakon dolgozó, és így annak borait, különösen furmintjait jól ismerõ, független grafikus az utóbbi két évben kezdett el borászatok számára holnapot és csomagolást tervezni. Munkái közé tartozik a „Bor, Mámor, Bénye 2010”-es kampánya és a Szilágyi Pincészet honlapja.
A tervezõ koncepciója: a logó kialakításakor a két f-betûbõl indult ki, de ezeknél sok más indulóval szemben, írott változatukat tekintette kiindulópontnak, különösen, mert azok sujtásokra, szõlõindákra emlékeztette õt. A két karakter azonban magában nem mutatott elég jól, így a fiatal grafikus egy körrel kombinálta õket, amely egyben egy szõlõbogyó szimbólumaként is felfogható. A képi elem mellett megjelenõ Furmint Február felirathoz a tervezõ egy kemény, modern betûtípust választott, amely a furminthoz hasonlóan határozott karakterrel bír.
A Furmint Február 2011 elõkészületeinek csak egyik részét jelenti a logópályázat, e mellett a szervezõk már felvették a kapcsolatot a korábban együttmûködõkkel és több új partnerrel is. A Furmint Február programjainak összefogója, a Vinoport.hu különösen fontos eredménynek tartja, hogy a Furmint Február 2011-hez csatlakozási szándékát jelezték a legfontosabb bornagykereskedõk, így együttesen népszerûsíti majd a furmintból készült borokat jövõ februárban a Bortársaság, a Bor és Más, az In Vino Veritas, a Monarchia, a Terroir Club és a Zwack Izabella Borválogatás. A szervezõk január végéig várják a kezdeményezéshez csatlakozó éttermek, borkereskedések, pincészetek jelentkezését.