Tokaji bemutatkozás Berlinben
Az MTI értesülése szerint a berlini magyar nagykövetség szervezésében tartott rendezvényre annak részeként került sor, hogy a magyar Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület európai uniós pályázatot nyert el a tokaji borok – az uniós tagállamokon belüli – piaci népszerûsítésének elõsegítésére.
Ez egy három évre szóló program, s ennek elsõ németországi rendezvényét tartották a magyar nagykövetségen német borkereskedõk, borszakértõk, illetve, tekintélyes áruházak, valamint éttermek képviselõinek a részvételével. A német érdeklõdést jól jellemezte, hogy a bemutatón több mint hatvan meghívott vendég vett részt.
A bemutató fõ célja az volt, hogy az ismert és hagyományos tokaji aszú borok mellett a piaci érdeklõdés felkeltése érdekében az úgynevezett friss borok, az új és modern technológiák is bemutatásra kerüljenek. A teljes palettát – az egyesület prezentálásában – kilenc tokaji bor bemutatása szolgálta.
A tokaji bor korábbról már ismert Németországban. S nemcsak a volt NDK-sok körében, akik annak idején sok tokaji bort vásároltak, hanem a márkanév az ország nyugati felében is ismert. De már nem tudják, hogy Magyarországon hol is van Tokaj, mint ahogy kevesen tudják azt, hogy a desszertboron kívül más fajta tokaji borok is léteznek. A rendezvény célja ily módon az is volt, hogy mindezzel kapcsolatban újabb és pótlólagos információkkal szolgáljon a német szakértõk és ezen keresztül a nagyközönség számára.
Tokai bor amúgy kevés helyen – s csakis a legnagyobb áruházakban – kapható Berlinben. Egy ötputtonyos tokaji bor ára 30 euró körül mozog.
Az egyesület hároméves bornépszerûsítõ programjához Brüsszel mintegy félmillió euróval járult hozzá.
Forrás:
Klubrádió
http://www.klubradio.hu